CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.614.001.99
Średnio4.504.704.342.06
Najdrożej4.674.814.562.24

Polonez Analog - niedoszły król bezdroży

8 paź 15 00:00
Udostępnij
0
Skomentuj

W kwietniu 1994 roku był sensacją Międzynarodowych Targów Poznańskich. Polonez Analog - czyli z napędem na 4 koła. Powstało tylko 7 egzemplarzy.

Pod koniec lat 80. i na początku 90. XX w. w warszawskiej FSO próbowano budować różne wersje Poloneza, w tym pikapy i odmiany z napędem na 4 koła.

W terenowym Polonezie wykorzystano podzespoły z radzieckiej Łady Nivy oraz z terenowego Suzuki. Nadwozia prototytpowych Polonezów 4x4 projektował Cezary Nawrot.

Powstało 7 prototypów, różniących się detalami. Sześć modeli miało pod maską silnik zwykłego Poloneza, w jednym zamontowano diesla 1,9 o mocy 90 KM.

Terenowe Polonezy nie były specjalnie zgrabne, miały bowiem podwyższone zawieszenia i małe koła 13-calowe od seryjnych Polonezów lub 14-calowe od Polonezów truck.

Były jednak dzielne w terenie, a 5-biegowa skrzynia pozwalała na dość szybkie podróżowanie na drogach asfaltowych.

Czy terenowe Polonezy miały szansę na produkcję seryjną? Tak, ale pod warunkiem, że zostałyby dopracowane. Do tego jednak nie doszło, bo FSO przejęli Koreańczycy z Daewoo.

Nowi właściciele nie byli zainteresowani rozwijaniem polskiej konstrukcji - przyznajmy - dość przestarzałego auta. Wprowadzili do produkcji 3 modele: Lanos, Nubira i Leganza. Polonezy Analogi trafiły do magazynów, jeden do dziś służy jako eksponat na Politechnice Warszawskiej (SiMR).

Polonezy Analogi można było zobaczyć podczas wystawy Auto Nostalgia w połowie maja 2014 r. w Warszawie. Tam też zostały zrobione zdjęcia do naszej galerii.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Adr Użytkownik anonimowy
~Adr :
No photo ~Adr Użytkownik anonimowy
Gdyby w 78 roku zadecydowano o zainwestowaniu większych pieniędzy w Poloneza i zastosowania nowych rozwiązań technicznych (Silniki OHC, zawieszenie tył na sprężynach itd.) a nie nałożenia nowej karoserii na PF 125p to dziś prawdopodobnie samodzielnie produkowalibyśmy Poloneza kolejnej generacji i nie tylko. Można by pójść jeszcze dalej i zastanowić się jaki sukces nie tylko w Polsce odniósł by Polonez gdyby zamiast "Borewicza" od poczatku produkować Caro...
8 paź 15 23:16 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tyle Użytkownik anonimowy
~tyle
No photo ~tyle Użytkownik anonimowy
do ~Adr:
No photo ~Adr Użytkownik anonimowy
8 paź 15 23:16 użytkownik ~Adr napisał
Gdyby w 78 roku zadecydowano o zainwestowaniu większych pieniędzy w Poloneza i zastosowania nowych rozwiązań technicznych (Silniki OHC, zawieszenie tył na sprężynach itd.) a nie nałożenia nowej karoserii na PF 125p to dziś prawdopodobnie samodzielnie prod
Przeciez Polonez odniosl sukces nie tylko w Polsce, co prawda w wersji Truck, jeszcze 3/4 lata temu bylo trocheogloszen o sprzedazy na zachodnich serwisach (szczegolnie z Wloch), w te strone trzeba bylo isc w specjalistyczne wersje jak 4x4 Analog, Truck, Pickupy ale po co jak latwiej i prosciej bylo sprywatyzowac i niech inni sie teraz martwia.
11 sty 16 10:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~geths t Użytkownik anonimowy
~geths t :
No photo ~geths t Użytkownik anonimowy
związkowcy zabili FSO. Byli tak głupio nieustępliwi, że nie dało się fabryku zrestrukturyzować. Największy problem Polonezów? Korozja i małotrwałe silniki. Te szczegóły można było dopracować i byłby super kompakt dla przeciętnego Kowalskiego z ceną do 40 tys. zł.
23 gru 15 08:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wos Użytkownik anonimowy
~Wos :
No photo ~Wos Użytkownik anonimowy
Polskie auta byly i sa jak polskie drogi, po prostu polskie.
23 paź 16 14:27
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~POLONEZ ANALOG Użytkownik anonimowy
~POLONEZ ANALOG :
No photo ~POLONEZ ANALOG Użytkownik anonimowy
FSO jest rozkradzione i nie istnieje.lepiej chyba bylo otworzyc OPLA w gliwicach niz wlozyn pieniadze na modernizacje naszego rodzimego zakladu. Inni budowali zaklady,huty itp. a my jestesmy mistrzami w ich doprowadzaniu do upadlosci i zamykaniu.projekt w tamtym okresie analoga 4×4 byl strzalem w dziesiatke,trzeba bylo tylko dopracowac pojazd i uruchomic produkcje tak jak to zrobil opel czy vw !!!
15 sie 16 11:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aa Użytkownik anonimowy
~aa :
No photo ~aa Użytkownik anonimowy
Projekt ładny ponoć dobrze sprawiał się w terenie ale minusy tego projektu to:
1. Polonez bazował na fiacie 125p a ten na fiacie 1500 bardziej potrzebny był nowy model by ratować fabrykę
2. Napęd 4x4 ponoć od łady nivy po przejęciu przez deawoo nieopłacalne dla nich bo mieli sangyounga w koncernie
3. weźmy pod uwagę lata 90 terenówki suvy nie były wtedy w modzie w 1996 zaczynały dominować minivany
4. Brak dobrego silnika do tego typu samochodu
5. Ponoć każda modernizacja poloneza pogarszała go pod względem prowadzenia i jakości blach
6. Brak możliwości sprzedaży poza terenami polski
23 gru 15 12:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Polonez Analog - niedoszły król bezdroży

Polonez Analog - niedoszły król bezdroży (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego