Foto: auto świat classsic / Auto Świat

Polski Fiat 125p MR 75

28 listopada 1967 roku podpisana dwa lata wcześniej umowa licencyjna z Fiatem nabrała fizycznego wymiaru – z taśmy produkcyjnej warszawskiej FSO zjechał pierwszy Fiat 125p. Po wielu modyfikacjach w marcu 1975 roku do seryjnej produkcji wszedł model roku 1975 (MR 75). W połowie roku zmieniono wygląd przedniego pasa pod grillem (wprowadzono dodatkowe wloty), a pod koniec wersja kombi otrzymała wycieraczkę tylnej szyby. Na początku 1976 roku za dolary można było kupić odmianę 125p 1500 Sport ze wzmocnionym, 82-konnym silnikiem, sportową kierownicą, aluminiowymi felgami i lusterkami na błotnikach. W lutym 1976 roku fabrykę opuścił półmilionowy Fiat, a w listopadzie – milionowy samochód wyprodukowany w warszawskiej FSO. W styczniu 1977 r. zmieniło się logo na emblemacie, a w późniejszym okresie powstała wersja Lux, m.in. z prostokatnymi światłami

z przodu (z Wartburga 353), halogenami oraz standardowym radiem. W 1978 roku Fiat otrzymuje kierownicę z Poloneza, z komory silnika znika oświetlenie, a z klapy bagażnika – zamek. W 1980 roku wersja standardowa nie miała już listew na drzwiach i progach, zubożone zostało też wnętrze. 1 stycznia 1983 roku Fiat 125p stał się FSO 125p o oznaczeniach 1300/1500. W 1983 roku do FSO 125p trafiły skrzynie od Poloneza, a od 1984 roku także polonezowskie silniki 1.3 i 1.5. W 1986 roku krótka seria 125p z dieslem 1.6 z VW. W czerwcu 1991 r. oficjalnie zakończono produkcję.

Polski Fiat 125p MR 75 - marzenie Polaków (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego