Foto: auto świat classsic / Auto Świat

Polski Fiat 125p MR 75

28 listopada 1967 roku podpisana dwa lata wcześniej umowa licencyjna z Fiatem nabrała fizycznego wymiaru – z taśmy produkcyjnej warszawskiej FSO zjechał pierwszy Fiat 125p. Po wielu modyfikacjach w marcu 1975 roku do seryjnej produkcji wszedł model roku 1975 (MR 75). W połowie roku zmieniono wygląd przedniego pasa pod grillem (wprowadzono dodatkowe wloty), a pod koniec wersja kombi otrzymała wycieraczkę tylnej szyby. Na początku 1976 roku za dolary można było kupić odmianę 125p 1500 Sport ze wzmocnionym, 82-konnym silnikiem, sportową kierownicą, aluminiowymi felgami i lusterkami na błotnikach. W lutym 1976 roku fabrykę opuścił półmilionowy Fiat, a w listopadzie – milionowy samochód wyprodukowany w warszawskiej FSO. W styczniu 1977 r. zmieniło się logo na emblemacie, a w późniejszym okresie powstała wersja Lux, m.in. z prostokatnymi światłami

z przodu (z Wartburga 353), halogenami oraz standardowym radiem. W 1978 roku Fiat otrzymuje kierownicę z Poloneza, z komory silnika znika oświetlenie, a z klapy bagażnika – zamek. W 1980 roku wersja standardowa nie miała już listew na drzwiach i progach, zubożone zostało też wnętrze. 1 stycznia 1983 roku Fiat 125p stał się FSO 125p o oznaczeniach 1300/1500. W 1983 roku do FSO 125p trafiły skrzynie od Poloneza, a od 1984 roku także polonezowskie silniki 1.3 i 1.5. W 1986 roku krótka seria 125p z dieslem 1.6 z VW. W czerwcu 1991 r. oficjalnie zakończono produkcję.

Polski Fiat 125p MR 75 - marzenie Polaków (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego