Historia marki Porsche, która na początku lat 50. przesunęła się do Stuttgartu, była pełna wzlotów i upadków. Nie ma jednak żadnych wątpliwości, że w przeciągu tych sześćdziesięciu lat stała się jednym z najważniejszych producentów samochodów sportowych na świecie.
Symbolicznym kamieniem węgielnym był pierwszy model 356, który 8 czerwca 1948 otrzymał homologację do eksploatacji na zwykłych drogach. Ferry Porsche (1909-1998), syn genialnego konstruktora Ferdynanda Porsche i w zasadzie założyciel spółki, gdyż jego ojciec siedział w tym czasie w więzieniu za współpracę z nazistami, powiedział kiedyś: „Szukałem kiedyś samochodu sportowego, który spełniłby moje potrzeby, ale żadnego nie znalazłem. Dlatego zdecydowałem się zbudować własny...”
Oczywiście historia Porsche to nie tylko sukcesy. Jednak gwiezdną karierę marki zapoczątkował właśnie model 356 (chodziło o 356. projekt, który zrodził się w głowie Ferdynanda Porsche), a do jego sławy nawiązał model 911, stając się nieśmiertelną ikoną i jednym z najpiękniejszych samochodów sportowych (zwłaszcza w swojej początkowej fazie). W sportach motorowych firma odnosiła sukcesy nie tylko na początku lat 60. ze swoim bolidem formuły 1, ale również dwadzieścia lat później jako dostawca silników dla zespołu McLaren. W wyścigu długodystansowym 24 godziny Le Mans firma Porsche uzyskała 13 zwycięstw z samochodami własnej konstrukcji, w trzech sezonach zwyciężyły samochody napędzane jej silnikami. Z resztą od ostatniego zwycięstwa na torze w Sarthe upłynie niebawem dziesięć lat.
Na początku lat 90. spółka popadła jednak w kryzys. Nie powodziło się jej na torach wyścigowych, z uczestnictwa w F1, gdzie dostarczała silniki zespołowi Footwork, zrezygnowała w połowie sezonu, gdyż biało-czerwone samochody z trudem kwalifikowały się do wyścigu. Słynnemu producentowi samochodów sportowych groziła utrata niezależności.
W roku 1992 rodziny Porsche i Piëch przeforsowały na pozycję dyrektora generalnego i prezesa zarządu dr Wendelina Wiedekinga, który pełni tę funkcję do dziś. Wiedeking przeprowadził restrukturyzację całej spółki, „uszczuplił” produkcję i kierownictwo, wprowadził nowe technologie organizacyjne i produkcyjne. Już po trzech latach Porsche stało się zyskowne. Dziś dzięki modelom Cayman, Boxster, 911 i Cayenne firma utrzymuje mocną pozycję na rynku, a jej zyski rosną. Według badań spółki JD Power marka Porsche od trzech lat stoi na czele amerykańskiego rankingu najatrakcyjniejszych marek.
Chociaż samochody sportowe i SUV-y nie są zbyt przyjazne środowisku naturalnemu, Porsche poświęca ochronie przyrody wiele uwagi. Pierwszy autoryzowany test emisji spalin firma przeprowadziła już czterdzieści dwa lata temu, w roku 1966. W ostatnich piętnastu latach udało jej się zmniejszyć najbardziej śledzone emisje CO2 średnio o 1,7 % rocznie. Rozwój w tym zakresie trwa oczywiście nadal, do roku 2012 firma chce zmniejszyć śledzone wartości o kolejnych 20 procent. Pomóc ma w tym układ hybrydowy, który pojawi się w modelach Cayenne i przygotowywanym 4-drzwiowym coupe Panamera.
W ostatnich latach coraz bardziej przejawia się historyczne powiązanie firmy Porsche i koncernu Volkswagen: Porsche zwiększa swoje udziały w koncernie i w chwili obecnej jest z pulą 31 % akcji jego największym udziałowcem. W przeciągu roku chce zwiększyć tę liczbę do ponad 50 %.