Co więcej, nie był on "ucywilizowanym" prototypem lub też autem wyścigowym bez wyposażenia, tylko w pełnisportowym i dość komfortowym samochodem. Nieco wcześniej swój pojazd z silnikiem turbo zaprezentowało również BMW, ale to Porsche odniosło większy sukces niż jego konkurent. Sportowa maszyna z dużym skrzydłem Nowe Porsche 911 Turbo wyróżniało się ogromnym tylnym spoilerem. We wnętrzu pojazdu kryła się natomiast technika dokładnie sprawdzona w wyścigach. Samochód napędzał chłodzony powietrzem, 6-cylindrowy silnik w układzie bokser. Ta jednostka rozwijała moc 260 KM przy 5500 obr./min. Pozwalało to osiągnąć prędkość maksymalną powyżej 250 km/h, a auto przyspieszało od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,5 s. Porsche 911 Turbo to pojazd prawie 4-miejscowy, tzn. 2+2. W drugim rzędzie mogły usiąść jedynie niezbyt duże osoby, a i tak nie byłoby im tam zbyt wygodnie. Tylne siedzenia służyły przede wszystkim jako dodatkowa przestrzeń ładunkowa. W niewielkim bagażniku pod przednią maską mieściła się w zasadzie tylko jedna większa torba podróżna. Pierwszy model Turbo jak również następne jego wersje charakteryzuje niemal niezmieniona przez 32 lata tablica wskaźników. Centralne miejsce zajmuje w niej obrotomierz. Producent wychodziłz założenia, że w sportowym aucie bardzo ważne jest umiejętne posługiwanie się silnikiem. Jazda takim "potworem" to przecież prawdziwa przyjemność dla każdego kierowcy, który potrafi go okiełznać. Początkowo planowano tylko niewielką produkcję nowego modelu. Jednak sprzedaż Porsche 911 Turbo, jak nazywano gow Europie, czy też Porsche 930 (było to wewnętrzne oznaczenie firmowe modelu)w Północnej Ameryce okazała się ogromnym sukcesem, chociaż nie należało ono do tanich. W Niemczech trzeba było za nie zapłacić 65 tys. marek. Dzisiaj też należy do najdroższych. Najnowsza wersja 911 Turbo kosztuje blisko 150 tys. euro. Za same hamulce ceramiczne firma liczy sobie 8500 euro. Na liście sukcesów wygrana w Le Mans Liczba wytworzonych pojazdów spełniła warunki Międzynorodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla homologacji tego pojazdu w grupie 4 jako Porsche 934.Te samochody uczestniczyły w wielu wyścigach, tocząc pojedynki z BMW 3.0 CSL.Później firma z Zuffenhausen przygotowała bardziej wysilony model 935 homologowany w grupie 5. Ten samochód z Klausem Ludwigiem oraz braćmi Donemi Billem Whittingtonami w 1979 roku tryumfował w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Turbo zaczynało z 3-litrowym silnikiem. 4 lata po premierze auta jednostka napędowa urosła do 3,3 l. Oczywiście, zwiększyła się także moc. Teraz wynosiła 300 KM. Pod koniec produkcji pierwszej serii 911 Turbo wyposażono w 5-przełożeniową skrzynię biegów. Wcześniej nie była potrzebna. Przy 4 przełożeniach na 3. biegu pojazd przekraczał prędkość 200 km/h. Na jesieni 1990 r. Porsche zaprezentowało 911 Turbo serii 964. Szersze nadwoziewyróżniało się zmodernizowanymi, plastikowymi zderzakami. Po raz pierwszy zamontowano 17-calowe koła. Nowy był też silnik o pojemności 3,6 l i mocy 360 KM. 5 lat późniejna rynku pojawiło się Turbo w wersji 993. Było to pierwsze seryjnie produkowane Porsche z podwójną turbosprężarką oraz wyposażone w napęd na 4 koła. W 2000 roku przyszedł czas na serię 996. Nowe Turbo podobnie jak GT3 miało silnik wywodzący się z jednostki napędowej 911 GT1, który charakteryzował się maksymalną mocą 420 KM. Po raz pierwszy pojawiło się także chłodzenie cieczą. Obok tradycyjnego tylnego spoilera 996 Turbo otrzymało przednie światła oraz zderzaki podobne do modelu Carrera. Najmłodszy, najszybszy Bieżący sezon to premiera Turbo w wersji 997. Ma on ten sam silnik co jego poprzednik, ale o zwiększonej do 480 KM mocy. Te parametry pozwalają osiągnąć prędkość maksymalną 310 km/h, a "setkę" już po 3,7 s. To jednak lepiej sprawdzić na torze wyścigowym niż w normalnym ruchu na drogach publicznych.
Porsche 911 Turbo - Turbo dodaje skrzydeł
To była wielka niespodzianka paryskiego salonu samochodowego sezonu 1974.W czasie kryzysu paliwowego oraz ogólnej recesji na rynku Porsche zaprezentowało model 911 Turbo.