Porsche 928 to sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę z Zuffenhausen. Auto pojawiło się w 1977 roku i nie miało bezpośredniego poprzednika. 928-ka miała być flagowym modelem nowej rodziny Porsche, która zakładała model 4-cylindrowy (924/944), 6-cylindrowy oraz 8-cylindrowy (928), z jednostkami chłodzonymi cieczą i umieszczonymi z przodu. Z wariantu 6-cylindrowego postanowiono jednak zrezygnować z uwagi na popularność słynnej 911-ki. Z kolei przy projektowaniu 944-ki, wykorzystano połowę 5-litrowej jednostki 928. Ale od początku.
928 pierwotnie miało właściwie być następcą dla 911-ki, jednak dobre wyniki sprzedaży i powoli tworząca się otoczka „legendy” wokół 911-ki sprawiły, iż 928 miało być luksusowym autem typu GT. Wbrew pozorom, 928-ka to spory kawał auta – charakterystycznym elementem 2-drzwiwoego nadwozia była bardzo długa maska, a krańcach której znajdowały się okrągłe, podnoszone reflektory. Oprócz tego, 928 wyróżniała się wysokim stopniem przeszklenia, a mimo mocno pochylonej tylnej części nadwozia, większość była przeszklona (wraz z 90% powierzchni klapy bagażnika).
928-ka była autem typu 2+2, jednak na tylnych siedzenia wygodniej było dzieciom lub bardzo niskim dorosłym. W 1986 roku przeprowadzono facelifting, który w nadwoziu przyniósł przede wszystkim modernizację pasa tylnego. Wewnątrz można było znaleźć bardzo luksusowe wyposażenie – klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i fotele czy poduszki powietrzne to tylko nieliczne z nich.
W podstawowej wersji 928-ki, pod przednią maską pracował 4,5-litrowy silnik V8 generujący 240 KM. W odmianie „S”, rozwiercona do 4,7 litra jednostka rozwijała już okrągłe 300 KM. We wcześniej wspomnianym liftingu, poza zmianami kosmetycznymi, do oferty wszedł także model 928 S4 z głowicą z 4 zaworami na cylinder, natomiast jednostka miała pojemność już 5 litrów. Skutkowało to podniesieniem mocy do 315 KM. Ten sam, ale podkręcony do 326 KM motor trafił do 928-ki GT. Topowym Porsche 928 była wersja GTS napędzana przez aż 5,4-litrowy silnik, dysponowała mocą aż 350 KM. Dzięki umieszczeniu skrzyni biegów (3- lub 4-stopniwoy „automat” bądź 5-biegowy „manual”) z tyłu uzyskano bardzo dobre rozłożenie masy i świetne prowadzenie.
Poza produkcyjnymi egzemplarzami, Porsche co jakiś czas przedstawiało na specjalne okazje prototypy – i tak powstało 928 4-drzwiowe, 928 kombi czy 928 cabrio. W 1995 roku zakończono produkcję modelu 928, a jego następcy nie przewidziano.