CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.614.161.99
Średnio4.474.664.322.05
Najdrożej4.654.794.432.17

Porsche 944 S - alternatywa dla 911?

12 sty 16 16:53
Udostępnij
0
Skomentuj

Produkowane do 1991 roku Porsche 944 było jednym z lepiej sprzedających się aut sportowych w tamtych czasach. Odmiana S jest szczególnie ciekawa

Wielozaworowa technika w latach 80. dwudziestego wieku przez wielu producentów była traktowana jako wielka nowość i chwalono się nią często na klapach bagażników. Jednak tak naprawdę nie wymyślono wówczas dynamitu – takie silniki stosowano już od czasów pierwszej wojny światowej. Sprzedawane od 1986 roku Porsche 944 S było pierwszą odmianą tego modelu wyposażoną w taką technikę. Niezależnie, czy z katalizatorem, czy bez, 2,5-litrowy, 4-cylindrowy motor rozwijał moc 190 KM.

Po wprowadzeniu odmiany 2.5 16V udało się zapełnić lukę pomiędzy 944 ze 163-konnym silnikiem a modelem Turbo, którego jednostka generowała 220 KM. Budowa 4-cylindrowej jednostki Porsche miała pozwolić na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego oraz dużej mocy przy niskich prędkościach obrotowych – taki był plan. W rzeczywistości jednak powstał motor zaprojektowany według starej szkoły i dopiero przy wysokim poziomie obrotów jego działanie było zadowalające.

W dolnym zakresie prędkości obrotowych ani trochę nie odczuwa się, żeby silnik był mocniejszy od podstawowej jednostki napędowej modelu 944. Z wyższej o 27 KM mocy można było w pełni korzystać powyżej 4500 obr./min. Ma to jednak swoje dobre strony – jazda tym autem pozwala się odprężyć i zrelaksować.

Rzadkie i technicznie interesujące Porsche 944 S dzieli zalety z innymi modelami 944 z wolnossącymi silnikami, a konkretnie: wysoką jakość wykonania, długowieczną technikę, świetne właściwości jezdne oraz oszczędny silnik (przynajmniej jak na sportowe auto). W porównaniu z mniej komfortowym i mniej praktycznym Porsche 911 cena tego samochodu okazuje się wyjątkowo korzystna jak na oferowane możliwości, a zatem auto jest jak najbardziej godne polecenia. Jak na ironię jedyny haczyk stanowi właśnie silnik. Jednostka 16V nieharmonijnie pracuje, a dostępność części zamiennych przypomina loterię – to naprawdę poważny minus.

Porsche 944 S - naszym zdaniem

Ceny Porsche, właściwie niezależnie od modelu, w ostatnich latach mają tylko jeden kierunek – w górę! Jeszcze nie tak dawno ten samochód nie był specjalnie doceniany przez fanów marki. Niesłusznie! Układ transaxle sprawia, że auto świetnie się prowadzi i zyskuje coraz więcej zwolenników.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Krzysiek Użytkownik anonimowy
~Krzysiek :
No photo ~Krzysiek Użytkownik anonimowy
Ciężko kupić porządny egzemplarz za rozsądne pieniądze, ceny mocno poszły w górę niestyty
12 sty 16 22:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wien Użytkownik anonimowy
~Wien :
No photo ~Wien Użytkownik anonimowy
Były fajne. Były. Dziś większość to pordzewiały szrot za 2500 € do remontu.
18 sty 16 08:53 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Porsche 944 S - alternatywa dla 911?

Produkowane do 1991 roku Porsche 944 było jednym z lepiej sprzedających się aut

sportowych w tamtych czasach. Odmiana S jest szczególnie ciekawa.

Porsche 944 S - alternatywa dla 911? (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego