CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.624.201.96
Średnio4.684.844.492.12
Najdrożej5.095.174.892.38

Renault Avantime - oryginał pod każdym względem

7 sty 16 12:03
Udostępnij
0
Skomentuj

Niewielka liczba samochodów i nietypowe rozwiązania sprawiają, że Renault Avantime to zadatek na ciekawego klasyka

Avant po francusku znaczy „przed”, a time po angielsku – „czas”. Zatem Francuzi już na etapie projektowania Avantime’a uznali, że auto jest wyjątkowo rewolucyjne jak na swoje czasy. Tyle tylko, że klienci nie byli przygotowani na aż tak bardzo niekonwencjonalne rozwiązania. W efekcie samochód był produkowany przez firmę Matra jedynie dwa lata, a skusiło się na niego zaledwie 8557 klientów. Wraz z zaniechaniem produkcji tego modelu swoją karierę zakończyła również Matra.

A czym tak bardzo wyróżniał się francuski van? Wielkość nadwozia oraz jego kształt od razu przywodzą na myśl samochód tego typu. Tyle tylko, że Avantime ma 3-drzwiowe nadwozie, a zatem jest w nim też coś z modelu coupé. Ale po co komuś takie połączenie? Chyba tylko po to, żeby się wyróżniać, bo praktyczności nie ma w tym żadnej. Owszem, bagażnik o pojemności 530 l robi wrażenie, ale już przestronność wnętrza – niekoniecznie. O ile z przodu podróżuje się w komfortowych warunkach, o tyle na tylnej kanapie miejsca wystarczy co najwyżej dla dzieci.

To jeszcze nie koniec wynalazków, które może i są ciekawe, ale ich sensowność pozostaje dyskusyjna. Francuzi nawet drzwi musieli zaprojektować w specyficzny sposób. Dlaczego? Ponieważ w każdym skrzydle wykorzystali po dwa zawiasy. Efekt? Drzwi po otworzeniu najpierw lekko się odsuwają od nadwozia, a dopiero później odchylają. Tyle tylko, że takie rozwiązanie sprawia, iż w ciasnym miejscu mogą być kłopoty z wysiadaniem. Poza tym pomyślcie, jak skomplikowana i kosztowna może być obecnie naprawa tego elementu!

Do napędu samochodu przewidziano trzy silniki. Dwa benzynowe – doładowany o pojemności 2 litrów i mocy 163 KM oraz widlastą szóstkę, która z pojemności 3 litrów generowała 207 KM. Oprócz tego był jeszcze 150-konny turbodiesel. Najlepszym wyborem jest bazowy benzyniak: jego dynamika okazuje się wystarczająca, a poza tym nie pali przesadnie dużo i nie denerwuje uporczywymi awariami. Tymczasem w jednostce V6 z powodu przegrzania padają cewki zapłonowe, ponadto wymiana paska rozrządu w ASO trwa aż 11 godzin i jest bardzo droga (4000 zł – kompletny rozrząd, pompa wody, robocizna). Kierowcy, którzy zdecydują się na diesle, muszą się liczyć z problematycznymi zaworami EGR.

Niestety, kupno doładowanego benzyniaka nie eliminuje ryzyka awarii. Okazuje się bowiem, że auto może mieć kłopoty z łożyskami kół, podgrzewaniem siedzeń czy słabą jakością lakieru. Poza tym denerwujące są piski wydobywające się z okolic szyberdachu (aby temu zapobiec, trzeba go co roku smarować), a kierowcy, którzy mają pojazd z automatyczną skrzynią z wczesnego okresu produkcji, muszą się liczyć z szarpaniem.

Zresztą lepiej unikać egzemplarzy wyprodukowanych przed 2002 rokiem. Dopiero w autach o numerze powyżej 2800 poprawiła się jakość wykonania (numer umieszczono pod prawym dywanikiem z przodu). Nie powinno być większego kłopotu ze zdobyciem części, wiele z nich pasuje od Espace’a (JE) i Laguny drugiej generacji.

Wśród ogłoszeń udało nam się odszukać zaledwie pięć aut. Ich ceny zależą tak naprawdę od widzimisię właściciela. Diesla można mieć za 16,5 do 19 tys. zł, słabszy benzyniak został wystawiony za 26 tys. zł, a Avantime z silnikiem V6 – za 20 tys. zł lub za 33 tys. zł. Na pierwszy rzut oka ten droższy model wcale nie był w lepszym stanie niż tańsze auto. Jest jeszcze jeden problem – wszystkie benzyniaki mają instalację gazową. A skoro właściciele przekonali się, że nie stać ich na użytkowanie auta na benzynie, to zachodzi obawa, że na porządne serwisowanie też nie mieli dość pieniędzy.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 1/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. auta marzeń lat 70. (od Opla Manty i VW Scirocco po Lamborghini Countacha LP400), Fiat 500 obchodzący swoje 60. urodziny oraz porównanie samochodów z obu stron żelaznej kurtyny.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (28)

No photo
No photo ~JacMac Użytkownik anonimowy
~JacMac :
No photo ~JacMac Użytkownik anonimowy
Facet piszący ten tekst prawdopodobnie nie siedział i nie jeździł tym autem. Wniskuję, że zna je tylko ze zdjęć i filmów YT. Tylna kanapa jest obszerna i podwyższona w stosunku do 1 rzędu siedzeń dając świetną widoczność. Małe tylne, boczne okienka nie świadczą o małej ilości miejsca na tylnej kanapie. Auto jest wewnątrz wręcz wielkie i dzieki dużemu dachowi szklanemu bardzo jasne. Drzwi mają ponad 1,20 długości i są bardzo ciężkie. Gdyby nie patent z podwójnym zawiasem mozna by nimi robić dziury sąsiadom na parkingach. Ogólnie samochód ponadczasowy, świetnie zaprojektowany pod względem użytkowym. Reszta to kwestia gustu, z którym nie dyskutujemy. Mam ten samochód od 2002 roku (bez gazu obecnie jako drugi pojazd do letnich wypadów) i jazda nim ciagle sprawia mi sporą frajdę.
11 sty 16 14:28 | ocena: 96%
Liczba głosów:23
96%
4%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~misiek Użytkownik anonimowy
~misiek :
No photo ~misiek Użytkownik anonimowy
Głupi pismak. Jak ktoś sprzedaje golfa z 1992 z "nowym gazem", to faktycznie widać brak kasy. Ale w dobrym samochodzie, dobra instalacja założona w dobrym warsztacie, świadczy nie o tym ile własciciel ma kasy, tylko że własciciel nie zamierza swoich pieniędzy palić, jeżeli nie musi
11 sty 16 09:40 | ocena: 91%
Liczba głosów:34
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
~Rrr :
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
Super autko szkoda że się nie sprzedawało.. Drzwi maja podwójne zawiasy właśnie żeby łatwo się wysiadalo na ciasnych parkingach a wnętrze jest bardzo przestronne.. No ale to nie superb więc trzeba powymyslac ;)
7 sty 16 20:43 | ocena: 93%
Liczba głosów:27
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Max Użytkownik anonimowy
~Max :
No photo ~Max Użytkownik anonimowy
No piękny wniosek panie autor -skoro gaz to właściciel biedak. Puknij pan się w łeb, bo właściciel myśli a nie płaci.
11 sty 16 08:46 | ocena: 94%
Liczba głosów:36
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hdd Użytkownik anonimowy
~hdd
No photo ~hdd Użytkownik anonimowy
do ~Zbyszek:
No photo ~Zbyszek Użytkownik anonimowy
11 sty 16 09:09 użytkownik ~Zbyszek napisał
A co za dureń który kupuje francuskie samochody dobra jest miłość francuska a nie samochody
Jestem durniem, który kupuje francuskie samochody, a twój rower kupiony przez rodziców kto wyprodukował ?
11 sty 16 09:23 | ocena: 94%
Liczba głosów:16
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kryspin Użytkownik anonimowy
~kryspin :
No photo ~kryspin Użytkownik anonimowy
Redaktorzyna pisze: "Niestety, kupno doładowanego benzyniaka nie eliminuje ryzyka awarii. Okazuje się bowiem, że auto może mieć kłopoty z łożyskami kół, podgrzewaniem siedzeń czy słabą jakością lakieru. Poza tym denerwujące są piski wydobywające się z okolic szyberdachu " a wiec z innym silnikiem tego nie ma? Ten model to kult to klasyk to kunszt prowadzenia, to dorosłość uwieziona w ciele młodziaka to styl, to unikalne rozwiązania, to nowoczesność -można tak wymieniać bez końca. Podczas gdy Renault zastosowalo podwojny zawias, nietypowe rozwiązania, hydropneumatyczne zawieszenie (niekoniecznie mowie o tym modelu) to VW walił na starożytnych podzespołach... Marka się nie liczy moi drodzy! Dla niedowiarków polecam się przejechać VW i bliźniaczym modelem Renault. Np. Golfem i Megane. Wtedy sami wybierzecie!
18 gru 16 20:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asas Użytkownik anonimowy
~asas :
No photo ~asas Użytkownik anonimowy
może właśnie ze względu na LPG mieli fundusze na prawidłowy serwis? Ja bym się skłaniał ku tej wersji.
7 sty 16 14:40 | ocena: 91%
Liczba głosów:23
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jorgo Użytkownik anonimowy
~jorgo :
No photo ~jorgo Użytkownik anonimowy
Po prostu społeczeństwo nie dorosło do tego modelu
11 sty 16 08:46 | ocena: 86%
Liczba głosów:21
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~outsider Użytkownik anonimowy
~outsider :
No photo ~outsider Użytkownik anonimowy
po co drzeć koty panowie i i panie internauci (czyli tępi mądrale) wszystkie samochody są na dwa lata potem serwis, a części oryginalne z chin
i po co te nerwy - dobre auto to takie które nam się podoba i nie psuje się często
11 sty 16 11:07 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zbychu Użytkownik anonimowy
~Zbychu :
No photo ~Zbychu Użytkownik anonimowy
do zbyszek
Panie "mądry" inaczej: jesteś pan zwykłe chamidło, wiedziałeś o tym ?
11 sty 16 10:14 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Renault Avantime - oryginał pod każdym względem

Niewielka liczba samochodów i nietypowe rozwiązania sprawiają, że Avantime to zadatek na ciekawego klasyka.

Renault Avantime - oryginał pod każdym względem (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego