CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.134.243.931.56
Średnio4.304.534.131.75
Najdrożej4.594.664.592.21

Saab 900 - Nie zawsze musi być turbo

18 sty 15 11:52
Udostępnij
0
Skomentuj

Doładowane Saaby 900 słyną z osiągów, za to wolnossące wersje są cenione za niezawodność

Do codziennej jazdy niedoładowany dwulitrowy silnik jest wystarczający. Ośmiozaworowa jednostka, od 1980 roku z nowoczesnym wtryskiem, całkiem przyjemnie wchodzi na obroty poszczególnych przełożeń. Przy wyższych obrotach motor traci co prawda rezon, ale i tak nie jest źle.

Kto chce więcej, musi rozejrzeć się za wersją turbo, ale wówczas powinien być świadomy tego, że użytkowanie takiego auta, choć przyjemniejsze, może być też o wiele droższe, i to nie tylko ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na paliwo.

Inżynierowie firmy chętnie chwalili się w reklamach, że w trakcie prac nad projektem wnętrza i jego ergonomicznych rozwiązań inspirowali się techniką samolotową. Nie wiemy, jakie to były samoloty, ale sądzimy, że raczej małe. Za to widoczność z miejsca kierowcy dzięki cienkim słupkom dachowym jest bardzo dobra.

Układ zegarów i wskaźników także jest bez zarzutu. Wygodne wsiadanie do auta i wysiadanie z niego dzięki płaskim progom oraz możliwość rozkładania tylnej kanapy jak w kombi także we wprowadzonym w 1981 r. sedanie to kolejne zalety, gdy auta używa się częściej niż tylko w słoneczne dni.

Poza tym podróżujący Saabem mają poczucie używania nowoczesnego auta. Nowoczesnego, mimo że grubo ponad 30-letniego – niewiele samochodów tak potrafi. Oczywiście, Saab 900, tak jak przed laty, nie jest dla każdego, bo może i auta nie są specjalnie drogie (np. w stosunku do niemieckiej konkurencji), ale ceny części potrafią czasem przyprawić o ból głowy.

Saab 900 - podsumowanie

„Krokodyl” bez wątpienia jest bardzo oryginalnym stylistycznie autem i wiele osób decyduje się na niego właśnie z tego powodu. Saab 900 ma jednak kilka „gwoździ”, które sprawiają, że wielu nieobeznanych w temacie mechaników nie chce słyszeć o poważniejszych jego naprawach. Trzeba o tym wiedzieć przed kupnem.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Saab 900 - Nie zawsze musi być turbo

„Test łosia” to dla 30-letniego Saaba żaden problem

Saab 900 - Nie zawsze musi być turbo (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego