W wolnych chwilach zaczął pracować nad konstrukcją auta. 16 marca 1956 roku na salonie samochodowym w Sztokholmie Saab zaprezentował nowy model - Sonett Super Sport. Nosił on także oznaczenie Saab 94. Nadwozie z tworzywa sztucznego zaprojektował słynny szwedzki projektant Sixten Sason (Sixten Andersson), który wcześniej stworzył pierwszą kamerę dla firmy Hasselblad. Samochód napędzał dwusuwowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 748 ccm i mocy 57,5 KM. Powstało tylko sześć egzemplarzy tego auta. Nazwa modelu nie wywodzi się - jak wielu uważa - od poetyckiego utworu, ale od słów wypowiedzianych przez Rolfa Melldego na widok pojazdu - "S nätt den är", czyli: "Jaki on jest miły". Tym razem Sonett z dachem nad głową W latach sześćdziesiątych z podobnym pomysłem jak Mellde wystąpił Björn Kalström. Tym razem ten dwumiejscowy samochód miał mieć nadwozie typu coupé. Powstały dwa prototypy -MFI 13 przygotowany przez Malmö Flygindustri i Saab Cathe-rina, dzieło Sixtena Sasona. Do produkcji wszedł po pewnych modyfikacjach ten pierwszy jako Sonett II. Nazywano go także Saab 97. Początkowo napędzany był trzycylindrowym, dwusuwowym silnikiem o pojemności 841 ccm i mocy 60 KM. Auto z tą jednostką osiągało prędkość 150 km/h. Później Saab zaczął w swych samochodach montować pochodzące z Forda Taunusa silniki V4. Trafiły one także do nowych Sonettów II, na których maskach pojawiło się spore wybrzuszenie, potrzebne dla zainstalowania wyższej jednostki, która osiągała moc 65 KM oraz potrafiła rozpędzić auto do 160 km/h. Łącznie Sonetta II w dwóch wersjach silnikowych sprzedano 1868 egzemplarzy. Te słabe wyniki stały się przyczyną podjęcia decyzji o zmianie stylistyki auta. Wynikiem prac był Saab Sonett III. Projekt nadwozia miał przygotować włoski stylista Sergio Coggiola. Niestety, nie miał on do końca wolnych rąk, szczególnie przy opracowywaniu części centralnej auta. Jego projekt uzupełnił swymi pomysłami Szwed Gunnar A. Sjögren. Odświeżona sylwetka, ale wciąż bez dynamiki Powstało auto o dość kanciastych kształtach z chowanymi reflektorami. Dodano uchylną tylną szybę, która umożliwiała dużo lepszy dostęp do bagażnika. Z przodu jednak zamiast dużej maski, jaką stosowano w poprzednim modelu, zainstalowano małą klapę, która znacznie utrudniała dostęp do silnika. Przeniesiono także dźwignię zmiany biegów z kolumny kierownicy na tunel środkowy. W roku 1974 dotychczas stosowaną jednostkę 1,5 l zastąpiono nową - też niezbyt dynamiczną - o pojemności 1700 ccm i mocy 75 KM. W ciągu czterech lat (1970-1974) wyprodukowano 8351 egzemplarzy Sonetta III, większość przeznaczono na eksport do USA. Po kilkunastu latach pojawiły się kolejne pomysły na wznowienie produkcji przez Saaba auta pod nazwą Sonett. Czwartą generację miał reprezentować sportowy pojazd 2+2, wyposażony w 2-litrowy, turbodoładowany silnik. Skończyło się jednak tylko na planach.
Saab Sonett - Czy tak trudno być poetą?
Na początku lat pięćdziesiątych XX w. pracujący dla Saaba inżynier i wielki entuzjasta wyścigów Rolf Mellde przedstawił pomysł zbudowania otwartego, dwuosobowego samochodu sportowego.