Nazwa Alto na samochodach marki Suzuki pojawiła się w 1979 roku. Wówczas japoński producent specjalizował się w produkcji najmniejszych aut kategorii kei. Pierwsze Alto napędzane było trzycylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 550 cm3 o mocy 21 kW.
Już ten model odniósłna japońskim rynku niespodziewany sukces. Już w ciągu pierwszych czterech miesięcy sprzedano 20 tys. egz. Do wersji trzydrzwiowej w 1981 roku dołączyła także pięciodrzwiowa, która była eksportowana do Europy.
Druga generacja miała premierę w 1984 roku. Początkowo napędzana była silnikiem o pojemności skokowej 550 cm3, zastąpionym w późniejszym okresie trzycylindrowym o pojemności skokowej 800 cm3 (25 kW). Ta generacja sprzedawana była w Europie aż do 1994 roku i nadal produkowana jest w Indiach pod nazwą Maruti 800 (w Pakistanie Mehran 800).
Trzecia generacja z lat 1988 do 1994 nie była już sprzedawana poza Azją, chociaż bardzo dobrze jest znana w Polsce. Dzięki licencji produkowana była w latach dziewięćdziesiątych pod nazwą Daewoo Tico. W 1994 roku modele Alto przeznaczone na rynek japoński i na eksport zupełnie się różniły. W latach 1994, 1998 i 2004 przedstawiono kolejne generacje. W Europie pod nazwą Alto sprzedawano auta produkowane w Indiach.
Jako Suzuki Alto w latach 1994-2002 sprzedawano auto produkowane w Indiach pod nazwa Maruti ZEN, które napędzane było trzycylindrowym silnikiem o mocy 1,0 l (45 kW) i było bardziej przystosowane do warunków europejskich.
Następca Maruti Alto z 2002 roku był również dostępny w niektórych krajach europejskich do ubiegłego roku.
Aktualna już siódma generacja (w Europie piąta) miała premierę podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu. Produkowana będzie nadal w Indiach, ale po dwudziestu latach jest to globalny model, który eksportowany będzie również do Japonii. Do napędu zastosowano trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,0 l i mocy 48 kW, znany z modelu Splash. Częściowo zmodyfikowana wersja sprzedawana jest także pod nazwą Nissan Pixo.
Dotychczas w Europie sprzedano 250 tys. egz. Suzuki Alto, z czego 42 tys. w Wielkiej Brytanii. Zapewne najnowsza generacja również będzie się dobrze sprzedawała. W Genewie przedstawiono Alto Stop/Start Concept, który średnio zużywa 4,0l/100 km paliwa, co odpowiada 95 g/km CO2.