CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.194.091.96
Średnio4.544.764.422.13
Najdrożej4.894.994.852.45

Te wspaniałe lata siedemdziesiąte: Audi 80 GL VW Passat Opel Ascona 1.6 Ford Taunus 1600 GXL

14 lut 15 12:00
Udostępnij
0
Skomentuj

To były wspaniałe lata siedemdziesiąte. Nowe modele wprowadzone do sprzedaży przez czołowych niemieckich producentów wprowadziły nowa jakość. Te modele to: Audi 80, Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus

W porównaniu sporządzonym przez niemiecki tygodnik Auto Bild najwyżej oceniono Audi 80, co wcale nie oznacza, że znacznie gorzej wypadli konkurenci.

Youngtimery z napędem 4x4

Zima może być piękna, zwłaszcza jeśli nie brakuje śniegu, a my mamy pod ręką youngtimera z napędem 4x4. Sprawdzamy AMC Eagle, VW Passata Syncro, Audi 80 Quattro i Subaru 1800

Wprowadzone na rynek w 1972 roku Audi 80 już od początku swojej kariery okazało się wielkim przebojem rynkowym. To było wówczas najnowocześniejsze auto w koncernie Volkswagen. Nic więc dziwnego, że jurorzy z ponad 50 krajów przyznali mu prestiżowy tytuł Car of the Year 1973.

Auto otrzymało napęd na przednie koła, przednie zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona, a tylne na belce skrętnej i drążku Panharda wraz ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami.

Podstawowy benzynowy i gaźnikowy silnik czterocylindrowy o pojemności skokowej 1297 cm3 osiągał moc 55 KM przy 5500 obr./min i pozwalał na rozwijanie maksymalnej prędkości 147 km/h.

Po sukcesie Audi 80 (B1) w koncernie Volkswagen zapada decyzja o przygotowaniu do produkcji następcy nieudanych modeli VW 411 i VW K70. W 1973 roku pojawia się Volkswagen Passat (B1). Skonstruowany na tej samej platformie z silnikami umieszczonymi wzdłużnie i napedzającymi przednie koła.

W celu unikniecia koncernowego kanibalizmu odgórnie ustalono, że Audi będzie produkowane w wersji sedan i kombi, a VW Passat w wersji hatchback i kombi.

Bezpośrednimi konkurentami flagowych produktów koncernu Volkswagen w latach siedemdziesiatych były dwa modele – Opel Ascona i Ford Taunus. Oba modele z racji przynależności do amerykańskich koncernów miały w sobie zaoceanicznego ducha, ale w tym okresie pozostały nieco w tyle wobec zaawansowanych technicznie Audi i VW.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 1/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. auta marzeń lat 70. (od Opla Manty i VW Scirocco po Lamborghini Countacha LP400), Fiat 500 obchodzący swoje 60. urodziny oraz porównanie samochodów z obu stron żelaznej kurtyny.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~seamaster82 Użytkownik anonimowy
~seamaster82 :
No photo ~seamaster82 Użytkownik anonimowy
i jeszcze jedno w tytule jest i jeszcze jedno w tytule jest "To były wspaniałe lata siedemdziesiąte. Nowe modele wprowadzone do sprzedaży przez czołowych niemieckich producentów wprowadziły nowa jakość"
Otóż audi w ogóle nie istniało w tych czasach, było niczym. Nie zasługuje nawet na najmniejszą wzmiankę. Ten tekst to zwykła propaganda mająca na celu "dorobienie historii" czemuś co na to nie zasługuje.
23 sie 12 17:47 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
~tomek :
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
80gl No dobra trochę lat mam więc opiszę swoja historię z Audi 80 GL.
Mój tata przez lata 70 i 80 pracował w RFN więc wiadomo że Polonezem czy Dużym Fiatem nie bedziemy jeżdzić:)W 81 przywiózł Audi 80 Gl 3 drzwiowe 85 km.Na tamte czasy "rakieta" - pod blokiem stały jakieś Wartburgi, Zaporożce czy inne balasy...Audiówka była z 73, a swój żywot zakończyła na latarni w 92 roku.Do tej pory wspominam to auto bardzo dobrze, było zrywne,licznik zamykało,miało trochę awarii ale ogólnie ok.Najwiekszy problem był z częściami np. panewnki trzeba było samemu toczyć po zakładach, szyby te małe jak wybili to trzeba było kołowac z pleksy, spręzyny z wartburga na tył i wiele wiele innych patentów ale przez to pozostaliśmy wiernymi fanami tej marki.Pozdrawiam.
P.S.
Mam nadzieje zę kiedyś ojcu z bratem takie odkupimy
29 sty 13 08:33 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~st65 Użytkownik anonimowy
~st65 :
No photo ~st65 Użytkownik anonimowy
Co to za moda na jazdę na Co to za moda na jazdę na światłach w biały dzień w Niemczech po zamknietym torze ?? Co za paranoja. Dobrze , że w dzień mało kto używa tam w Niemczech świateł bo się przyjemnie jeździ po ich drogach w dzień nie będąc co chwila oślepianym przez samochód z przeciwka a w nocy światła mają bardzo sprawne , czego nie można powiedzieć o samochodach z Polski.
19 lis 12 18:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tisi Użytkownik anonimowy
~tisi :
No photo ~tisi Użytkownik anonimowy
Słyszałem kiedyś o drążku Słyszałem kiedyś o drążku Panharda, ale o drążku Paharada dowiedziałem się dopiero z tego artykułu.
21 sie 12 23:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~seba Użytkownik anonimowy
~seba
No photo ~seba Użytkownik anonimowy
do ~tomek:
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
29 sty 13 08:33 użytkownik ~tomek napisał
80gl No dobra trochę lat mam więc opiszę swoja historię z Audi 80 GL.
Mój tata przez lata 70 i 80 pracował w RFN więc wiadomo że Polonezem czy Dużym Fiatem nie bedziemy jeżdzić:)W 81 przywiózł Audi 80 Gl 3 drzwiowe 85 km.Na tamte czasy "rakieta" - pod bl
Audi 80 gl trzydrzwiowe,chyba dwudrzwiowe
19 wrz 15 17:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Te wspaniałe lata siedemdziesiąte: Audi 80 GL VW Passat Opel Ascona 1.6 Ford Taunus 1600 GXL

Opel Ascona 1.6

Te wspaniałe lata siedemdziesiąte: Audi 80 GL VW Passat Opel Ascona 1.6 Ford Taunus 1600 GXL (slajd 1 z 32)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego