Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Te wspaniałe lata siedemdziesiąte: Audi 80 GL VW Passat Opel Ascona 1.6 Ford Taunus 1600 GXL

14 lut 15 12:00

To były wspaniałe lata siedemdziesiąte. Nowe modele wprowadzone do sprzedaży przez czołowych niemieckich producentów wprowadziły nowa jakość. Te modele to: Audi 80, Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus

Udostępnij
0
Skomentuj

W porównaniu sporządzonym przez niemiecki tygodnik Auto Bild najwyżej oceniono Audi 80, co wcale nie oznacza, że znacznie gorzej wypadli konkurenci.

Youngtimery z napędem 4x4

Zima może być piękna, zwłaszcza jeśli nie brakuje śniegu, a my mamy pod ręką youngtimera z napędem 4x4. Sprawdzamy AMC Eagle, VW Passata Syncro, Audi 80 Quattro i Subaru 1800

Wprowadzone na rynek w 1972 roku Audi 80 już od początku swojej kariery okazało się wielkim przebojem rynkowym. To było wówczas najnowocześniejsze auto w koncernie Volkswagen. Nic więc dziwnego, że jurorzy z ponad 50 krajów przyznali mu prestiżowy tytuł Car of the Year 1973.

Auto otrzymało napęd na przednie koła, przednie zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona, a tylne na belce skrętnej i drążku Panharda wraz ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami.

Podstawowy benzynowy i gaźnikowy silnik czterocylindrowy o pojemności skokowej 1297 cm3 osiągał moc 55 KM przy 5500 obr./min i pozwalał na rozwijanie maksymalnej prędkości 147 km/h.

Po sukcesie Audi 80 (B1) w koncernie Volkswagen zapada decyzja o przygotowaniu do produkcji następcy nieudanych modeli VW 411 i VW K70. W 1973 roku pojawia się Volkswagen Passat (B1). Skonstruowany na tej samej platformie z silnikami umieszczonymi wzdłużnie i napedzającymi przednie koła.

W celu unikniecia koncernowego kanibalizmu odgórnie ustalono, że Audi będzie produkowane w wersji sedan i kombi, a VW Passat w wersji hatchback i kombi.

Bezpośrednimi konkurentami flagowych produktów koncernu Volkswagen w latach siedemdziesiatych były dwa modele – Opel Ascona i Ford Taunus. Oba modele z racji przynależności do amerykańskich koncernów miały w sobie zaoceanicznego ducha, ale w tym okresie pozostały nieco w tyle wobec zaawansowanych technicznie Audi i VW.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej