Przywieźli oni 2500 old- i youngtimerów do sprzedania, poza tym w 4 halach swoje stoiska rozłożyli sprzedawcy części zamiennych i akcesoriów do pojazdów zabytkowych. Techno-Classica w Essen to dla pasjonatów odbudowujących swoje auta lub motocykle często ostatnia deska ratunku, aby zdobyć brakujące części czy literaturę.
W tym roku świętowano oczywiście 125-lecie wynalezienia samochodu (w1886 roku przez Karla Benza). W pawilonie Mercedesa przygotowano z tejokazji wspaniałą wystawę, którą otwierał naturalnie trójkołowy BenzPatent-Motorwagen (replika). Muzeum Mercedesa wystawiło także kilkainnych cennych eksponatów, m.in.: Simpleksa z 1902 roku, 6-cylindrowegosportowego SSK z 1928 roku, model 500 K Spezial Roadster z 1934 r. orazlegandarnego 300 SL Gullwinga z otwieranymi do góry drzwiami z 1955 r.Historyczne modele wystawili także: BMW, Mini, Opel, Ford, Skoda,Porsche, Ferrari, Volvo, Alfa Romeo, Citroen, Peugeot, VW, Rolls-Royce.
Oprócz historycznych modeli z muzeów i kolekcji prywatnych, w Essenmożna było kupić wiele modeli aut zabytkowych – przedwojennych ipowojennych. Ceny? Wysokie! W porównaniu z rokiem ubiegłym możnazaobserwować wzrost cen o kilka do nawet kilkunastu procent nanajbardziej atrakcyjne, poszukiwane modele. Jakie marki drożejąnajbardziej? BMW, Porsche, Mercedes, Alfa Romeo, Horch. Można teżzauważyć zjawisko wzrostu cen youngtimerów. Można się nawet spodziewać,że ich ceny wzrosną najszybciej.
W Polsce odpowiednikiem (oczywiście wznacznie mniejszej skali) Techno-Classica będą targi Moto Nostalgiazapowiedziane na 28-29 maja w Warszawie.
Więcej o Motonostalgii 2011 znajdziesz tutaj!„Auto Świat" jest patronem medialnym tej imprezy.