Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Techno Classica Essen 2009: Dzieła sztuki na 4 kołach

20 kwi 09 01:00

Każdy fan dawnej motoryzacji ma jednoznaczne skojarzenie: na słowo „Essen” odpowiada „Techno Classica”. Targi, organizowane corocznie na początku kwietnia, przyciągają kolekcjonerów z całej Europy. Można tu obejrzeć (a jeśli portfel pozwala, także kupić) unikalne zabytkowe pojazdy, zdobyć nieosiągalne gdzie indziej części do oldtimerów, kupić fachową literaturę.

Udostępnij
0
Skomentuj

W Essen prezentują się także kluby poszczególnych marek – ich członkowie pokazują swoje odrestaurowane pojazdy. W ciągu 5 dni targi odwiedza blisko 200 tys. osób.

Tradycyjnie na Techno Classica Essen największe zainteresowanie wzbudzają firmy wystawiające unikatowe modele samochodów, najczęściej przedwojennych, których ceny zaczynają się od kilkuset tys. euro, a kończą znacznie powyżej miliona.

Do takich wystawców należy Mirbach – firma wyszukuje na całym świecie klasyczne auta, a potem odsprzedaje je z dużym zyskiem. W tym roku ozdobą stoiska Mirbacha był Mercedes 540 K Special Roadster z lat 30. Przepiękna linia karoserii, 8-cylindrowy silnik, deska rozdzielcza wyłożona macicą perłową. Żeby zostać właścicielem takiego auta, trzeba mieć 1,5-2 mln euro!

W tym roku na Techno Classica Essen pojawiło się wyjątkowo dużo (ok. 30 sztuk) Bugatti. Część z nich była do kupienia, część stanowiła ekspozycję zorganizowaną przez Bugatti Club Deutschland.

Z innych cennych marek przedwojennych warto wspomnieć o Horchu (ceny przedwojennych modeli oscylują wokół 200-300 tys. euro).

Wśród powojennych aut dużą grupę stanowiły Mercedesy: 300 SL i odmiany modelu 300, 220, 190 SL. 300 SL (tzw. Gullwing) jest najdroższy – ceny odrestaurowanych egzemplarzy dochodzą do 500-600 tys. euro. 300 Adenauer cabrio kosztuje ponad 200 tys. euro. Znacznie zdrożały w ostatnich latach modele 190 SL. 2-3 lata temu odrestaurowany egzemplarz można było kupić za ok. 50 tys., teraz trzeba wydać już 75-80 tys. euro.

Tegoroczne targi Techno Classica Essen pokazały, że rynku aut klasycznych kryzys nie dotknął. Ceny samochodów kolekcjonerskich rosną w tempie 6-10 proc. rocznie (w zależności od marki i modelu). Zainteresowanie nimi jest duże, ciekawe modele sprzedawane są od ręki, a część osób zaczyna traktować kupno zabytkowego auta jako dobrą lokatę kapitału.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Techno Classica Essen 2009: Dzieła sztuki na 4 kołach (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego