Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Tucker 48 na aukcji RM Sothebys w Arizonie

21 gru 17 16:14

Jeden z 47 zachowanych kultowych Tuckerów 48 jest do kupienia na aukcji w Arizonie. Przewidywana cena – ok. 1,5 miliona dolarów.

Udostępnij
0
Skomentuj

Tucker 48 (nazywany także Torpedo lub Sedan) to samochód szczególny, nawet jak na ogromny rynek amerykański.

Zaprojektował go genialny konstruktor-samouk Preston Tucker. Auto wyprzedzało swoją epokę o co najmniej 20 lat. Miało mieć hamulce tarczowe, pasy bezpieczeństwa, miękką deskę rozdzielczą, bezpieczną karoserię, niezależne zawieszenie kół, a przy tym zapewniało duży komfort i świetne osiągi.

Tucker pokazał prototyp w 1947 r., po czym zaczął zbierać fundusze na uruchomienie produkcji, wyprodukował też pierwszą serię aut, które zachwyciły fachowców imklientów. Niestety, nie wziął pod uwagę tego, że nadepnął na odcisk tzw. wielkiej trójce amerykańskich samochodowych producentów: Fordowi, GM i Chryslerowi. Koncerny postanowiły wdeptać genialnego konstruktora wraz z jego projektem w ziemię.

Tuckerowi udało się wyprodukować zaledwie 51 egzemplarzy (w 1948 r.), po czym bank zablokować pożyczkę – 30 mln dolarów na uruchomienie produkcji. Firma upadła.

Tuckerami dość szybko zainteresowali się kolekcjonerzy, doceniający oryginalność rozwiązań zastosowanych w aucie i fakt, że powstało tylko 51 sztuk (do dziś przetrwało 47).

Gdy co jakiś czas Tucker pojawia się na aukcji, wywołuje wielkie zainteresowanie w światku kolekcjonerskim, szczególnie w USA.

Tucker 48, który wystawiony będzie na aukcji w Arizonie 18-19 stycznia 2018 roku, jest modelem szczególnym, gdyż należał do samego Prestona Tuckera.

Auto ma numer 29, używane było w rodzinie Tuckera przez 7 lat do 1955 roku (Preston Tucker zmarł rok później).

Drugim właścicielem był Winthrop Rockefeller (z TYCH Rockefellerów). Kupił go od Prestona w 1955 r., a mniej więcej po trzech latach sprzedał Albertowi J. Gaysonowi z Los Angeles. Tucker 48 jeszcze kilka razy zmieniał właścicieli, w sumie miał ich siedmiu. Na liczniku przebieg jest zaledwie 19 195 mil (ok. 30 tys. km). Auto jest w bardzo dobrym stanie, kompletne i oryginalne. Dodatkową atrakcją są dokumenty potwierdzające, że jego właścicielem był Preston Tucker i filmy z jazd i testów tego auta m.in. na torze Indianapolis Motor Speedway.

Zainteresowanie Tuckerami wzrosło, gdy w 1988 r. zaprezentowano film „Trucker. Konstruktor marzeń" Coppoli.

W galerii zdjęcia Tuckera 48 wystawionego na aukcję RM Sothebys w Arizonie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
~Ge.MINI.man
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
do ~Jerry:
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
23 gru 17 06:09 użytkownik ~Jerry napisał
Ale odlot. Samochody MADE IN USA z tamtych lat są poprostu THE BEST OF THE BEST.
Polemizowałbym z tym. Auta z USA nie są dostosowanie do warunków w Europie środkowo-wschodniej. Tu nie ma długich, prostych i równych dróg. W Polsce są wszędzie zakręty, garby i wyboje na drogach dziurawych jak ser szwajcarski. Jeśli chodzi o jakość wykonania, to amerykańskie samochody nie świecą przykładem. O tym jakie ogromne zużycie paliwa mają te wielkie amerykańskie silniki można pisać sporo.
23 gru 17 19:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ariso Użytkownik anonimowy
~Ariso :
No photo ~Ariso Użytkownik anonimowy
A teraz postawcie japońska brzydotę z tamtych lat co ten amerykański piękny krążownik szos. Nie bez powodu kolekcjonerzy starych samochodów nie lubią i nie interesują się zabytkowymi samochodami made in Japan.
22 gru 17 12:33 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~na pewno Użytkownik anonimowy
~na pewno :
No photo ~na pewno Użytkownik anonimowy
ten genialny samouk bardzo "inspirowal" sie tatra 87 produkowana od 1937 do 1950 roku!
22 gru 17 23:33 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qtrs Użytkownik anonimowy
~Qtrs :
No photo ~Qtrs Użytkownik anonimowy
Amerykanska pieknosc, amerykanska sen.
21 gru 17 18:00 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~Ge.MINI.man:
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
23 gru 17 19:49 użytkownik ~Ge.MINI.man napisał
A wiesz że wielu chciałoby mieć pierwszą generację Toyoty Century, którą produkowano w latach 1967-1997. Swego czasu był to najbardziej luksusowy i wyrafinowany JDM.
Co ma wspólnego Toyota Century z 1967 roku z Tuckerem z 1948 roku??? Ty też uważasz, że to "te czasy" skoro tak "mądrze" odpowiadasz komuś kto najwyraźniej nie myśli?
25 gru 17 02:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~Ariso :
No photo ~Ariso Użytkownik anonimowy
22 gru 17 12:33 użytkownik ~Ariso napisał
A teraz postawcie japońska brzydotę z tamtych lat co ten amerykański piękny krążownik szos. Nie bez powodu kolekcjonerzy starych samochodów nie lubią i nie interesują się zabytkowymi samochodami made in Japan.
Japońską brzydotę z tamtych lat? Z drugiej połowy lat 40-tych względnie z końca lat 40-tych? Wiesz jakie w ogóle wtedy Japończycy produkowali? Masz na myśli Toyotę SA? Przecież Ty nie masz najbardziej bladego pojęcia o rynku japońskim z końca lat 40-tych. To czystej wody absurd. A może pisząc o "tamtych latach" miałeś na myśli lata 60-te choć Tucker 48 i jego czasy to konkretnie rok 1948? To by z kolei wskazywało na istotne rozminięcie się z rzeczywistością.
25 gru 17 02:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
~Ge.MINI.man
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
do ~Ariso :
No photo ~Ariso Użytkownik anonimowy
22 gru 17 12:33 użytkownik ~Ariso napisał
A teraz postawcie japońska brzydotę z tamtych lat co ten amerykański piękny krążownik szos. Nie bez powodu kolekcjonerzy starych samochodów nie lubią i nie interesują się zabytkowymi samochodami made in Japan.
A wiesz że wielu chciałoby mieć pierwszą generację Toyoty Century, którą produkowano w latach 1967-1997. Swego czasu był to najbardziej luksusowy i wyrafinowany JDM.
23 gru 17 19:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
Ale odlot. Samochody MADE IN USA z tamtych lat są poprostu THE BEST OF THE BEST.
23 gru 17 06:09 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej