CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Twierdza na kołach, czyli Mercedes W140

21 sty 14 14:49
Udostępnij
0
Skomentuj

Kiedy pojawił się w 1991 roku wywołał zachwyt, ale też falę krytyki. Mercedes W140 (klasy S) był bowiem wielki, ciężki i nie mieścił się do niektórych garaży oraz na lawety kolejowe. Był za to superluksusowy i superbezpieczny. Dziś staje się cenionym klasykiem

Dziesięć lat i miliard dolarów – tyle czasu i pieniędzy potrzebowali konstruktorzy Mercedesa, by opracować model W140. Jaki był efekt? Wizualnie kontrowersyjny. Dla jednych debiutująca w 1991 roku klasa S miała zbyt masywny wygląd, innych taki design przekonywał, bo świadczył o solidności. Auto okazało się nadzwyczaj trwałe, komfortowe (to jeden z najwygodniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek występowały w seryjnej produkcji) i… drogie w eksploatacji.

Konstruktorzy zaskoczyli innowacjami, jakie znalazły się na pokładzie. Podwójne boczne szyby, ESP, pneumatyczne domykanie drzwi, ortopedyczne (pompowane) fotele, boczne airbagi, lusterko współpracujące z pamięcią ustawienia fotela kierowcy czy antenki pomagające przy parkowaniu (w starszych egzemplarzach), to tylko niektóre z rozwiązań znanych z W140.

Obecnie do jazdy na co dzień najlepiej nadają się wersje z najmniejszymi, 6-cylindrowymi jednostkami benzynowymi. Nie są to ekonomiczne silniki, ale palą mniej niż wersje 8-cylindrowe, nie mówiąc już o topowym, paliwożernym V12 o mocy 408 lub (w późniejszej, „ekologicznej” wersji) 394 KM. Jeżeli jednak ktoś myśli o tym samochodzie tylko jak o klasyku-inwestycji, to warto zainteresować się właśnie wersją 600. Taka klasa S jest najbardziej ceniona, a poza tym już nie traci na wartości.

Z daleka trzeba omijać natomiast wysokoprężną wersję 350 TD. Silnik okazał się awaryjny i nawet jako nowy często wymagał wizyty w serwisie – m.in. „wywiewało” w nim uszczelkę spod głowicy. Lepiej spisywała się oferowana od 1996 roku odmiana 300 TD ze 177-konnym dieslem.

Mercedes W140 nie był usterkowym pojazdem, ale czas robi swoje, a jest to auto pełne nietypowych i skomplikowanych rozwiązań. Choćby układ pomp pneumatycznych odpowiadających za sterowanie antenami, centralnym zamkiem czy domykaniem drzwi – nie każdy to potrafi ogarnąć. Części? Owszem, są dostępne bez problemu, ale niektóre wyłącznie w serwisach Mercedesa. Typowe elementy do W140 będą kosztować więcej niż np. do modelu W124, ale nie są przesadnie drogie.

Nadwozie W140 to solidna konstrukcja, ale dziś, nawet jeśli auto wygląda z zewnątrz jak nowe, nie znaczy to, że ma zdrowe progi. Całą karoserię trzeba obejrzeć dokładnie. Tzw. okazje cenowe są zazwyczaj w złym stanie. Najtańsze egzemplarze z dieslem 350 TD da się kupić już za 6 tys. zł, ale egzemplarze warte uwagi kosztują 30, a nawet 50 tys. zł. To auto nigdy nie było pojazdem dla biednych.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~Mietek z ASO Użytkownik anonimowy
~Mietek z ASO :
No photo ~Mietek z ASO Użytkownik anonimowy
Najlepsza S W140 była z roku modelowego '97-98 i silnikiem 500 V8. S 320 nie zapewniała odpowiednich osiągów (jak na tę klasę) i była tak samo paliwożerna jak 500. Dla dużych przebiegów najlepszy wariant to 300TD chociaż miał marne osiągi można było zejść poniżej 10l/100km w trasie. S280 w ogóle nie pasował do tego modelu, 400/420 kosztami nie była w cale tańsza od 500. Natomiast jeśli chodzi o 600 to tylko w wersji 394KM. 408KM strasznie awaryjna. Także szczery polecenia i najbardziej optymalny jest S500. Najcenniejsze są wersje poliftowe od roku modelowego '96 z dużo lepszą jakością wykończenia, nowymi gatunkami skór i drewna oraz nowocześniejszym wyposażeniem (m.in. parktronik, xenon, nawigacja, radia CD, elektroniczny kluczyk w standardzie, bardziej rozbudowany system ESP i nowy panel klimy). I nie kupujcie go jeśli nie stać was na odpowiedni serwis czy paliwo, bo może być dla was studnią bez dna, a montować LPG w takim pojeździe woła o pomstę do nieba. Byłem mechanikiem w ASO MB i ten model mogę śmiało stwierdzić to majstersztyk wśród MB i do dziś niedościgniony wśród innych wozideł tego świata! W140 Forever!
4 mar 16 21:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~grip Użytkownik anonimowy
~grip :
No photo ~grip Użytkownik anonimowy
AUTO ŚWIAT CLASSIC Kiedy będzie nowy numer? A może pomysł upadł? Napisalibyście chociaż, czy macie zamiar dalej wydawać Classica, czy ludzie mają sobie dać już spokój. Ani be, ani me, ani tutaj, ani na facebooku. Macie trochę niepoważne podejście do swoich czytelników.
27 sty 14 16:33 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kuba-katowice Użytkownik anonimowy
~kuba-katowice :
No photo ~kuba-katowice Użytkownik anonimowy
Mam takiego s500 z 1995 roku po fl.to wspaniale auto ktore jak sie kocha oddaje z nawiazka swoim luksusem i klasa
18 wrz 14 13:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alan Użytkownik anonimowy
~Alan :
No photo ~Alan Użytkownik anonimowy
Mam od nowości 350td i żadnych problemów z silnikiem,to średnie....
6 lut 16 11:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Buahahahaha Użytkownik anonimowy
~Buahahahaha
No photo ~Buahahahaha Użytkownik anonimowy
do ~Alan:
No photo ~Alan Użytkownik anonimowy
6 lut 16 11:23 użytkownik ~Alan napisał
Mam od nowości 350td i żadnych problemów z silnikiem,to średnie....
Ale resoraki nie mają silników
21 lut 16 19:05 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grzegorz Użytkownik anonimowy
~Grzegorz :
No photo ~Grzegorz Użytkownik anonimowy
Auto ma swoj styl. Szkoda ze wnetrze tak wieje sandalem. Te toporne guziki itp. Ogolnie poszedlbym raczej w strone konkurenta: BMW e38, ktore w wielu aspektach wypada lepiej (prowadzenie, wnetrze itp.)
20 lip 21:57
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Thank you, I have just been searching for info about this subject for a long time and yours is the g Użytkownik anonimowy
~Thank you, I have just been searching for info about this subject for a long time and yours is the g :
No photo ~Thank you, I have just been searching for info about this subject for a long time and yours is the g Użytkownik anonimowy
Thank you, I have just been searching for info about this subject for a long time and yours is the greatest I've found out so far. However, what about the bottom line? Are you positive concerning the supply? ebdkedfggkfd
15 lis 16 12:42
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Some really nice and useful information on this web site, also I conceive the style and design holds Użytkownik anonimowy
~Some really nice and useful information on this web site, also I conceive the style and design holds :
No photo ~Some really nice and useful information on this web site, also I conceive the style and design holds Użytkownik anonimowy
Some really nice and useful information on this web site, also I conceive the style and design holds superb features. edfkcbfeffee
15 lis 16 12:42
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~It is really a nice and helpful piece of info. Im glad that you shared this helpful information with Użytkownik anonimowy
~It is really a nice and helpful piece of info. Im glad that you shared this helpful information with :
No photo ~It is really a nice and helpful piece of info. Im glad that you shared this helpful information with Użytkownik anonimowy
It is really a nice and helpful piece of info. Im glad that you shared this helpful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing. kdedkgafbecd
14 lis 16 10:17
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Thank you, I have just been searching for information approximately this subject for ages and yours Użytkownik anonimowy
~Thank you, I have just been searching for information approximately this subject for ages and yours :
No photo ~Thank you, I have just been searching for information approximately this subject for ages and yours Użytkownik anonimowy
Thank you, I have just been searching for information approximately this subject for ages and yours is the best I have came upon till now. But, what concerning the conclusion? Are you certain in regards to the supply? dkkeedgekcbb
14 lis 16 10:17
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Twierdza na kołach, czyli Mercedes W140

Mercedes W140 występował w wersji normalnej i przedłużanej (long)

Twierdza na kołach, czyli Mercedes W140 (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego