CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.544.664.292.09
Najdrożej4.784.954.592.34

Volkswagen Golf I GTI - popularność bez końca

16 sie, 15:05
Udostępnij
0
Skomentuj

Nie wyróżnia się znacząco pod względem stylistyki ani wyposażenia, ale bez wątpienia VW Golf I GTI jest autem, które niezależnie od wieku powoduje żywsze bicie serca u fanów modeli z Wolfsburga

Kiedy wprowadzano do sprzedaży pierwszą generację Volkswagena Golfa GTI, firma liczyła na sprzedaż na poziomie 5 tys. sztuk. Tymczasem pół roku po debiucie było aż 35 tys. zamówień. Popularność była tym większym zaskoczeniem, że z ceną 13 850 marek Volkswagen Golf GTI było o połowę droższy niż bazowy Golf. Lata mijają. Volkswagen Golf GTI już dawno stał się klasykiem, a zainteresowanie nim nadal nie przemija. To wciąż najdroższy i najbardziej poszukiwany z pierwszych Golfów.

I nie ma się czemu dziwić, bo to nie tylko wyjątkowe auto, lecz także samochód, który w dalszym ciągu daje mnóstwo frajdy z jazdy. Wypływa ona zarówno z racji dynamicznego silnika, jak i dobrego prowadzenia. Przy okazji to nadal praktyczny kompakt, którym można się wybrać z rodziną w dalszą podróż, tym bardziej że oprócz 3-drzwiowej wersji była również odmiana 5-drzwiowa. W tej drugiej postaci auto jest obecnie bardziej cenione (podobnie jak limitowana seria Pirelli GTI), ponieważ została wyprodukowana w mniejszej liczbie egzemplarzy.

Podczas poszukiwania Volkswagena Golfa I GTI trzeba się uzbroić w cierpliwość. Zadbanych lub profesjonalnie odnowionych egzemplarzy jest niewiele. Tymi, które znajdziemy na naszych aukcjach internetowych, przeważnie nie warto się interesować, bo są w złym stanie technicznym. Na sztuki godne uwagi można liczyć głównie po skontaktowaniu się z członkami klubów zrzeszających właścicieli tych aut. W dodatku najlepiej porozumieć się z klubowiczami z Niemiec, przy czym na kupno tego samochodu w dobrym stanie trzeba naszykować co najmniej 10 tys. euro. Odmiana 5-drzwiowa czy Pirelli potrafią kosztować jeszcze więcej. W dodatku ceny Golfa I GTI cały czas mają tendencję wzrostową.

Niestety, mocny silnik i prestiżowy charakter nie pozbawiły GTI wad znanych ze słabszych odmian Golfa. Największym wrogiem pojazdu jest rdza. Można ją znaleźć przy górnych rantach błotników, w miejscu mocowania teleskopów, na ramie przedniej szyby, w okolicy klapki wlewu paliwa, na rantach drzwi, na nadkolach czy na tylnym pasie – czyli wszędzie. Silnik okazuje się trwały i nawet przebiegi rzędu 200 tys. km nie robią na nim wrażenia. Niemniej zdarzają się wypalone uszczelki pod głowicą; objawem tej awarii są niebieskie spaliny. Do naturalnych (w tym wieku) należą uszkodzenia wtrysku paliwa K-Jetronic.

Znalezienie elementów pasujących od słabszych wersji nie powinno być problematyczne, ale podzespoły typowe dla GTI to już kłopot (np. grill z czerwoną obwódką). Na długie poszukiwania trzeba się nastawić także, jeżeli potrzebne będą elementy wnętrza.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (21)

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Autor na wstępie napisał - ..."Nie wyróżnia się znacząco pod względem stylistyki ani wyposażenia"... . Szkoda, że Pan redaktor nie zaznaczył, a powinien był aby zdanie to było bezwzględnie prawdziwe, że tylko z dzisiejszej perspektywy. W połowie lat 70-tych kiedy w samochodach kompaktowych i to tych najdroższych wyposażenie takie jak wspomaganie kierownicy, centralny zamek czy klimatyzacja po prostu nie istniały to różnicę istotną robiły bardzo drobne rzeczy z dziesiejszej perspektywy, o których dziś się nie wspomina. W tamtej epoce Golf GTi wyróżniał się dokładnie tak samo i to pod każdym względem, czy wizualnym, czy wyposażeniem, czy mocą silnika, jak dziś auta tego gatunku wyróżniają się od swych standardowych odmian mimo identycznych karoserii. I to rzucało się wtedy w oczy... bardzo! Pańskie słowa mogą być dla czytelnika nie znającego tamtej epoki bardzo mylące.
17 sie 12:17 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MotoMi Użytkownik anonimowy
~MotoMi :
No photo ~MotoMi Użytkownik anonimowy
VW dlaczego odeszłes od swoich wzorów i korzeni. W sałonie stały dobre auta po latach okazywały się być bardzo dobre. W latach 90 ktoś coś musial mocno przemyśleć i doszedł do wniosku ze od 2000 r zaczynamy psuć co tyloko się da. A teraz VW jest poprostu słaby i do tego synonimem oszustwa na globalna skalę.
16 sie 22:02 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~CTR Użytkownik anonimowy
~CTR :
No photo ~CTR Użytkownik anonimowy
VW nie ma sie czym chwalic i czym podniecac.
Kiedy w ich GTi byl silnik 8 zaworowy 80 konny to w tym czasie Honda produkowala juz 16 zaworowe silniki wyciskajac z nich 80 koni z litra. A niedlugo potem ponad 100 koni. No i gdzie VW do Hondy?
17 sie 14:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~CTR Użytkownik anonimowy
~CTR
No photo ~CTR Użytkownik anonimowy
do ~Khamsin:
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
17 sie 12:17 użytkownik ~Khamsin napisał
Autor na wstępie napisał - ..."Nie wyróżnia się znacząco pod względem stylistyki ani wyposażenia"... . Szkoda, że Pan redaktor nie zaznaczył, a powinien był aby zdanie to było bezwzględnie prawdziwe, że tylko z dzisiejszej perspektywy. W połowie lat 70-ty
Moca silnika? Honda w tamtych czasach robila juz 16-zaworowki o znacznie wiekszym stosunku mocy do pojemnosci.
17 sie 14:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vq Użytkownik anonimowy
~vq
No photo ~vq Użytkownik anonimowy
do ~ccr.:
No photo ~ccr. Użytkownik anonimowy
17 sie 08:54 użytkownik ~ccr. napisał
Twój Citroen lepszy?
Fiat Ducato + Citroen komplet, bo poruszać się może tylko na lawecie ;)
17 sie 09:03 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ccr. Użytkownik anonimowy
~ccr.
No photo ~ccr. Użytkownik anonimowy
do ~Xxx:
No photo ~Xxx Użytkownik anonimowy
17 sie 08:29 użytkownik ~Xxx napisał
O golfie napisac "klasyk" moze tylko niemiecka gazeta. Ciekawe czy autor tym jezdzil. Ja jezdzilem i nie ma sie czym zadhwycac. Wtedy tez nie bylo.
Twój Citroen lepszy?
17 sie 08:54 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cola Użytkownik anonimowy
~cola :
No photo ~cola Użytkownik anonimowy
pojazd dla pastuchów
17 sie 09:39 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
~Adam69
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
do ~Khamsin:
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
19 sie 21:06 użytkownik ~Khamsin napisał
Przy ostatnich postach twoja głupota mnie co nieco wyprowadziła z równowagi. Twoje kolejne posty świadczą jednak dobitnie o tym, że jesteś debilem. Nie chcę obrażać ale stwierdzam całkiem na zimno prosty fakt. W kwestii znaczenia słowa "zapożyczony" już p
Zadałem proste pytanie, oczekuję prostej odpowiedzi. Powtarzam je.

Masz dwa egzemplarze tego samego modelu, takie, jakie wyjechały z fabryki. Jeden ma silnik o momencie maksymalnym 280 Nm, drugi 310 Nm. Który ma lepsze osiągi i dlaczego?
20 sie 19:08
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~Adam69:
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
19 sie 20:08 użytkownik ~Adam69 napisał
Tak dla twojej wiadomości - silniki z S600 i S800 zostały zapożyczone z motocykli. Silnik w 1300 i późniejszej 145 został skonstruowany od zera dla tych konkretnych samochodów. Jeśli nie widzisz tutaj różnicy, to cóż, nie mój problem. Ale jak chcesz używa
Przy ostatnich postach twoja głupota mnie co nieco wyprowadziła z równowagi. Twoje kolejne posty świadczą jednak dobitnie o tym, że jesteś debilem. Nie chcę obrażać ale stwierdzam całkiem na zimno prosty fakt. W kwestii znaczenia słowa "zapożyczony" już próbowałem ci dać pewne wskazówki. Jesteś, widzę to wyraźnie, zbyt tępy aby takie niuanse zrozumieć. W tępy sposób ciągle powtarzasz to samo, głuchy na argumenty. Taka dyskusja nie ma sensu. Prosiłem cię abyś wykazał, które FAKTY jakie przytoczyłem we wszystkich moich tu postach są błędne czy nieprawdziwe. Albo, jeśli są prawdziwe to na jakiej zasadzie nie pasują ewentualnie do stawianych przeze tez. Nie napisałeś nic! Tylko dalej jakieś bezwartościowe popierdywanie. Ja podałem już wystarczająco dużo argumentów, każdy może je sobie sprawdzić w rozsądnych tekstach źródłowych na necie, w książkach w czasopismach branżowych, gdzie chce. Skarżysz się też na moje "lanie wody". Obawiam się, że brak ci wykształcenia a to powoduje, że masz problem z bogatszym przekazem. To nie jest twój pierwszy raz, więc moje obserwacje potwierdzasz na nowo. Traktuję cię jak głupka, bo na nic innego nie zasługujesz i udowadniasz to już po raz kolejny, z którym nie warto prowadzić dyskusji więc ją zamykam. Zupełnie po prostu.
19 sie 21:06
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
~Adam69
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
do ~Khamsin:
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
18 sie 23:04 użytkownik ~Khamsin napisał
A jak poniższy post był za trudny i za bezpośredni to tu masz w twoim stylu:

Wers 1 i 2 - jak widać nawet nie potrafiłeś zrozumieć ironii. Dziwi to tym bardziej, że podałem sporo szczegółów odnośnie tego modelu i jego silnika. Nie zauważyłeś? Czy jesteś
Tak dla twojej wiadomości - silniki z S600 i S800 zostały zapożyczone z motocykli. Silnik w 1300 i późniejszej 145 został skonstruowany od zera dla tych konkretnych samochodów. Jeśli nie widzisz tutaj różnicy, to cóż, nie mój problem. Ale jak chcesz używać faktów w dyskusji, to się upewnij, że są faktami, a nie urojeniami.
19 sie 20:08
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Volkswagen Golf I GTI - popularność bez końca (slajd 1 z 29)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego