Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen Scirocco - marzenie o tanim GTI

24 mar 17 14:51

Scirocco GTI ma już 41 lat, a nadal zachwyca osiągami 110-konnego silnika – w 8,8 s do „setki” to bardzo dobry wynik!

Udostępnij
0
Skomentuj

Historia Scirocco zaczęła się w 1970 r. Giugiaro, który był szefem Italdesignu, wpadł na pomysł, żeby oprócz Golfa opracować także samochód w wersji coupé. Jednak VW nie miał pieniędzy i skoncentrował się na kompaktowym modelu. Dlatego Giugiaro podjął współpracę z firmą Karmann z Osnabrücku. W 1974 r. rozpoczęto sprzedaż coupé, które stało się następcą Karmanna-Ghii.

Początkowo auto występowało z jednym z trzech silników do wyboru: 1.1/50 KM (wersje bazowa oraz L), 1.5/70 KM (L oraz LS) lub w wersji TS – 85 KM. W 1976 r. zadebiutowało GTI ze 110-konną jednostką 1.6. W 1977 r. pojawił się model po liftingu. Auto otrzymało wówczas plastikowe zderzaki z kierunkowskazami, trzystopniową dmuchawę i lepsze ogrzewanie.

Po wyprodukowaniu 504 153 egz. w maju 1981 r. wprowadzono drugą generację, jednak jej popularność była mniejsza – do końca produkcji w 1992 r. sprzedano 291 497 aut. Duch Giugiara jest wyczuwalny w każdym kancie i linii tego modelu. Przy długości nadwozia zaledwie 3,86 m szef Italdesign stworzył ikonę, która wykorzystywała technikę VW.

Największym problemem Scirocco jest rdza – może występować niemal w każdym miejscu. Najczęściej można się jej spodziewać na: progach, narożnikach karoserii, tylnych błotnikach, we wgłębieniu na koło zapasowe czy przy tylnej osi. Rdzę spotyka się również w okolicach przedniej szyby. Drzwi rdzewieją przeważnie u dołu. Technika jest solidna, ale mimo to mogą się zdarzyć awarie pompy wody. Jeżeli po odjęciu gazu za samochodem widać niebieski dym, to najpewniej doszło do zużycia uszczelniaczy zaworowych.

Volkswagen Scirocco GTI - części zamienne

Na początek dobra informacja – w przypadku silników, skrzyni biegów i zawieszenia dostępność części jest dobra, bo wiele z nich wykorzystano też w Golfie I. Gorzej jest w przypadku podzespołów typowych dla Scirocco. Nie znajdziecie zbyt wielu oryginalnych elementów nadwozia, listew ozdobnych ani wykończenia siedzeń. Na szczęście nadal są miejsca, w których można dostać niektóre podzespoły. Na przykład na volkswagen-classic-parts.de za 70 euro kupicie błotnik do wersji z lat 1974-77. Godny polecenia jest też werk34.de – za 249 euro można tam znaleźć używaną tylną klapę.

Volkswagen Scirocco GTI - sytuacja rynkowa

Jesteście fanami Scirocco? To nie mamy dla was dobrych informacji. Szansa na znalezienie porządnego auta w korzystnej cenie jest niestety niewielka. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych. Trzeba jednak szukać na niemieckich stronach ogłoszeniowych (Mobile.de czy Autoscout24.de). W Polsce występują pojedyncze sztuki, których stan pozostawia wiele do życzenia, a ceny są i tak wysokie. Dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z klubami zrzeszającymi fanów tego modelu. Najbardziej pożądana wersja to GTI, ale spotyka się ich wyjątkowo mało, bo wiele z nich zostało zepsutych przez amatorów tuningu. Za około 3000 euro można jedynie nabyć zniszczone auto do kompletnego remontu. Jednak jego odnowienie bywa nieopłacalne. Lepiej znaleźć dobrze zachowany egzemplarz z silnikiem o mocy 85 KM, ewentualnie 70- lub 75-konną wersję.

Volkswagen Scirocco GTI - nasza opinia: GTI to rarytas

VW Scirocco GTI z silnikiem o mocy 110 KM to rarytas bardzo trudny do znalezienia, nawet na rynku niemieckim. Warto szukać wersji z silnikami o mocy 75 lub 85 KM. Kluby: www.scirocco.pl; www.scirocco-club.pl; www.original-scirocco.de

VW Scirocco – dane techniczne:

Silnik benz., 4-cyl.
Pojemność 1588 cm3
Moc 110 KM przy 6100 obr./min
Moment obr. 140 Nm/5000 obr./min
Napęd na przednie koła
Skrzynia biegów manualna 4b (od 08.1979 r. - 5b)
Dł./szer./wys. 3855/1625/1295 mm
Masa własna 800 kg
V maks. 185 km/h
0-100 km/h 8,8 s
Spalanie 7,8 l/100 km
Cena w 1976 r. 16 125 DM
Obenca cena od 3000 euro
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Volkswagen Scirocco - marzenie o tanim GTI (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego