CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.433.881.63
Średnio4.324.594.081.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Volkswagen Scirocco - marzenie o tanim GTI

24 mar, 14:51
Udostępnij
0
Skomentuj

Scirocco GTI ma już 41 lat, a nadal zachwyca osiągami 110-konnego silnika – w 8,8 s do „setki” to bardzo dobry wynik!

Historia Scirocco zaczęła się w 1970 r. Giugiaro, który był szefem Italdesignu, wpadł na pomysł, żeby oprócz Golfa opracować także samochód w wersji coupé. Jednak VW nie miał pieniędzy i skoncentrował się na kompaktowym modelu. Dlatego Giugiaro podjął współpracę z firmą Karmann z Osnabrücku. W 1974 r. rozpoczęto sprzedaż coupé, które stało się następcą Karmanna-Ghii.

Początkowo auto występowało z jednym z trzech silników do wyboru: 1.1/50 KM (wersje bazowa oraz L), 1.5/70 KM (L oraz LS) lub w wersji TS – 85 KM. W 1976 r. zadebiutowało GTI ze 110-konną jednostką 1.6. W 1977 r. pojawił się model po liftingu. Auto otrzymało wówczas plastikowe zderzaki z kierunkowskazami, trzystopniową dmuchawę i lepsze ogrzewanie.

Po wyprodukowaniu 504 153 egz. w maju 1981 r. wprowadzono drugą generację, jednak jej popularność była mniejsza – do końca produkcji w 1992 r. sprzedano 291 497 aut. Duch Giugiara jest wyczuwalny w każdym kancie i linii tego modelu. Przy długości nadwozia zaledwie 3,86 m szef Italdesign stworzył ikonę, która wykorzystywała technikę VW.

Największym problemem Scirocco jest rdza – może występować niemal w każdym miejscu. Najczęściej można się jej spodziewać na: progach, narożnikach karoserii, tylnych błotnikach, we wgłębieniu na koło zapasowe czy przy tylnej osi. Rdzę spotyka się również w okolicach przedniej szyby. Drzwi rdzewieją przeważnie u dołu. Technika jest solidna, ale mimo to mogą się zdarzyć awarie pompy wody. Jeżeli po odjęciu gazu za samochodem widać niebieski dym, to najpewniej doszło do zużycia uszczelniaczy zaworowych.

Volkswagen Scirocco GTI - części zamienne

Na początek dobra informacja – w przypadku silników, skrzyni biegów i zawieszenia dostępność części jest dobra, bo wiele z nich wykorzystano też w Golfie I. Gorzej jest w przypadku podzespołów typowych dla Scirocco. Nie znajdziecie zbyt wielu oryginalnych elementów nadwozia, listew ozdobnych ani wykończenia siedzeń. Na szczęście nadal są miejsca, w których można dostać niektóre podzespoły. Na przykład na volkswagen-classic-parts.de za 70 euro kupicie błotnik do wersji z lat 1974-77. Godny polecenia jest też werk34.de – za 249 euro można tam znaleźć używaną tylną klapę.

Volkswagen Scirocco GTI - sytuacja rynkowa

Jesteście fanami Scirocco? To nie mamy dla was dobrych informacji. Szansa na znalezienie porządnego auta w korzystnej cenie jest niestety niewielka. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych. Trzeba jednak szukać na niemieckich stronach ogłoszeniowych (Mobile.de czy Autoscout24.de). W Polsce występują pojedyncze sztuki, których stan pozostawia wiele do życzenia, a ceny są i tak wysokie. Dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z klubami zrzeszającymi fanów tego modelu. Najbardziej pożądana wersja to GTI, ale spotyka się ich wyjątkowo mało, bo wiele z nich zostało zepsutych przez amatorów tuningu. Za około 3000 euro można jedynie nabyć zniszczone auto do kompletnego remontu. Jednak jego odnowienie bywa nieopłacalne. Lepiej znaleźć dobrze zachowany egzemplarz z silnikiem o mocy 85 KM, ewentualnie 70- lub 75-konną wersję.

Volkswagen Scirocco GTI - nasza opinia: GTI to rarytas

VW Scirocco GTI z silnikiem o mocy 110 KM to rarytas bardzo trudny do znalezienia, nawet na rynku niemieckim. Warto szukać wersji z silnikami o mocy 75 lub 85 KM. Kluby: www.scirocco.pl; www.scirocco-club.pl; www.original-scirocco.de

VW Scirocco – dane techniczne:

Silnik benz., 4-cyl.
Pojemność 1588 cm3
Moc 110 KM przy 6100 obr./min
Moment obr. 140 Nm/5000 obr./min
Napęd na przednie koła
Skrzynia biegów manualna 4b (od 08.1979 r. - 5b)
Dł./szer./wys. 3855/1625/1295 mm
Masa własna 800 kg
V maks. 185 km/h
0-100 km/h 8,8 s
Spalanie 7,8 l/100 km
Cena w 1976 r. 16 125 DM
Obenca cena od 3000 euro
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (22)

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Sugerowanie, że Giugiaro wpadł na pomysł Scirocco i właściwie sam ten samochód wdrożył do produkcji tudzież był siłą sprawczą tegoż, "podejmując współpracę" z firmą Karmann (jak rozumiem z tekstu - na własną rękę) za plecami VW niejako, jest po prostu zabawne. No niestety. Historia ta jest rzeczywiście skomplikowana ponieważ równolegle (do końca 1971 roku) rozwijano 2 diametralnie różne programy przyszłego Golfa więc i los przyszłego Scirocco do jesieni 1971 roku nie był jasny lub raczej przesądzony. Scirocco jako wersja coupe przyszłego Golfa nie był żadnym pomysłem Giugiaro a jedynie to jak ten przyszły samochód mógł wyglądać na bazie zleconego mu przez VW opracowania stylizacji ewentualnego (!) przyszłego Golfa już w 1970 roku. I w tamtej chwili rzeczywiście o coupe VW z Giugiaro nie chciał rozmawiać z powodów, które podałem wyżej. To się zmieniło na jesieni 1971 roku kiedy VW zleciło Ital Design także opracowanie stylizacji Scirocco jako odmiany przednionapędowego Golfa. Oczywistym też było, że produkcję tego modelu podejmie Karmann dokładnie tak samo jak wcześniej poprzednika. Giugiaro sobie wcześniej mógł nawet rozmawiać z Karmannem ale z późniejszym podjęciem produkcji ostatecznego samochodu nie miało wiele wspólnego.
25 mar 17:39 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Redukuje branie oleju silnikowego o 50-90% i przedłuża jego czystość. Jest to możliwe dzięki polimerom s x 6 0 0 0.p l które generują powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych. Dzięki temu pierścienie swobodniej układają się na tłoku, gładzi cylindra i dokładniej zgarniają olej. Zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju 2-4 x wydłuża trwałość silnika, turbiny, skrzyni biegów (zalecane do silników wyeksploatowanych ale, nie robi remontu kapitalnego). Tarcie pożera moc, zmniejszając opory osiągamy też 8-12% oszczędności paliwa! W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu! Stosuje się tylko raz na 80-130 tys.km lub co 2.000 motogodzin! Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787 B z problematycznym silnikiem Wankla w 24 godzinnym wyścigu Le Mans w 1991r. Nie ma odpowiedników jakościowych. Toyota /Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zalecasx6000 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Nie oceniaj bezmyślnie, w Opiniach są telefony, sam sprawdź, porozmawiaj z użytkownikami!
25 mar 13:11 | ocena: 60%
Liczba głosów:15
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Lubie stare samochody i sam mam oprócz współczesnego SUV klasyka trzydziestoletniego - Mercedesa 560SEC i obecnie szukam Mercury Cougar V8 z lat 1967-1970 1 generacji lub 1971-1973 2 generacji ale mimo że ten Scirocco jest super to wydaje mi się że za tą cenę można kupić lepszego klasyka, najlepiej z silnikiem V8 l.
24 mar 23:14 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Gdzie się podziały te Volkswageny z tamtych lat?
24 mar 16:35 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lele Użytkownik anonimowy
~lele :
No photo ~lele Użytkownik anonimowy
fajne auto
25 mar 16:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~janusz z nowej wsi Użytkownik anonimowy
~janusz z nowej wsi
No photo ~janusz z nowej wsi Użytkownik anonimowy
do ~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
24 mar 23:14 użytkownik ~Quattros napisał
Lubie stare samochody i sam mam oprócz współczesnego SUV klasyka trzydziestoletniego - Mercedesa 560SEC i obecnie szukam Mercury Cougar V8 z lat 1967-1970 1 generacji lub 1971-1973 2 generacji ale mimo że ten Scirocco jest super to wydaje mi się że za tą
A ja jestem biedak mam głupią zonę, kilka dzieciaków i jestem życiowym nieudacznikiem, nie stać mnie na klasyka dlatego gdy widzę takie wpisy to zaraz łapka w dół. I po co się chwalisz i denerwujesz gorszych od siebie?
7 kwi 20:27
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Nigdy zderzaków z kierunkowskazami w tym modelu nie było! Więc skąd to autor wyciągnął? Z głowy? Co zrobiono napiszę w następnym poście jeśli ten w ogóle przejdzie.
26 mar 18:56
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sal Użytkownik anonimowy
~sal :
No photo ~sal Użytkownik anonimowy
Zderzaki...
26 mar 17:34
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Post o "duchu Giugiara" poszedł też, więc dlaczego nie chce "przejść" kilka zdań o kwestii zderzaków i kierunkowskazów??? Czyż to nie ciekawe???
26 mar 15:07
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
No ciekawe. Obśmianie odmiany nazw własnych w artykule poszło a posty o zderzaku nie chcą tu zawisnąć. To spróbuję jeszcze napisać o "duchu Giugiara". Otóż twierdzenie, że ten duch wyziera z każdego załamania karoserii jest mocno dyskusyjne. Ja w Scirocco żadengo ducha Giugiaro nie dostrzegam. Z prostego powodu - może mentalnego i subiektywnego ale prostego do uzasadnienia. Otóż teutońskość tego samochodu totalnie przygniotła ducha Giugiaro. Mimo, że karoseria ta wyszła spod jego ręki to tego po prostu w obcowaniu z tym autem nie czuć. Także wizualnie. Ducha Giugiaro można bardzo dobrze przeżyć kiedy spojrzymy ale wsiądziemy i przejedziemy się Alfa Romeo Alfasud Sprint. Szybko dojrzymy jak bardzo teutońskim samochodem jest Scirocco a tym samym mało porywającym. W tym ujęciu "ducha Giugiara" kompletnie nie czuć i to jest sukces Ital Design, że ten samochód także optycznie czuje się tak mało po włosku a tak bardzo po niemiecku. I piszę to bez ironii!
26 mar 15:00
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild / Auto Bild

VW Scirocco

VW Scirocco miał 3,86 cm długości i ważył 800 kg

Volkswagen Scirocco - marzenie o tanim GTI (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego