Już w 2012 roku przedstawiciele Volkswagena przyznali, że produkcja VW Type 2 będzie ostatecznie zakończona. W Brazylii auto to jest jeszcze produkowane pod nazwą VW Kombi i rozstanie się z nim zaplanowano wyprodukowaniem specjalnej wersji limitowanej VW T2 Last Edition.
W ramach tej serii zostanie wyprodukowanych 600 egzemplarzy, z których każdy otrzyma swój numer wygrawerowany na plakietce z nazwa serii i liczba 56. Ma ona informować, że Volkswagen Type 2 z Brazylii powstał przed 56 laty.
Nadwozie tej ostatniej serii jest dwukolorowe. Dolna część jest niebieska, a górna biała. Podobne barwy zobaczymy we wnętrzu pojazdu. Dopełnieniem są też opony z białymi brzegami, które pamiętamy z lat pięćdziesiątych. Jednak wyposażenie auta będzie już bardziej nowoczesne z m.in. nowoczesnym radioodtwarzaczem z MP3 i Bluetooth.
VW T2 Last Edition napędzany jest czterocylindrowym silnikiem 1.4 Flex o mocy 80 KM, który przystosowany jest do spalania benzyny lub etanolu. W odróżnieniu od swojego protoplasty, który był chłodzony powietrzem, obecny model ma chłodnicę z płynem. Jednostka napędowa napędza tylne koła i współpracuje z czterostopniową przekładnią manualną.
Volkswagen Typ 2 Transporter T1 został poprzedzony prototypem z 1948 roku nazwanym Bulli - Bus Lieferwagen o ładowności 750 kg. Wersję produkcyjną zaprezentowano w 1949 roku i nazwano ją oficjalnie Typ 2 Transporter. Natomiast T1 oznacza pierwszą generację Transportera. Prototyp Transportera przedstawiony został dziennikarzom 12 listopada 1949 roku w Wolfsburgu. 8 marca 1950 roku rozpoczęto jego seryjną produkcję w zakładzie w Wolfsburgu. Fabryka produkowała swój pierwszy pojazd użytkowy w czterech wersjach: jako samochód dostawczy, pojazd specjalny, 8-osobowy mikrobus i jako sklep obwoźny. Samochód miał nośność 825 kg. Z pełnym obciążeniem zużywał 8–9 litrów paliwa na 100 km.
Rok później, w 1951 roku, zbudowana została na bazie Transportera pierwsza karetka pogotowia. Publiczności zaprezentowano także kolejny model Samba – bus, który wkrótce zaczął cieszyć się znaczną popularnością. Lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, dużo chromu i 21 okien były czymś wówczas niespotykanym.
Obecnie produkowana jest piąta generacja pojazdu, która powstaje w Hanowerze i Poznaniu, natomiast druga generacja nadal produkowana jest w Brazylii pod nazwą Volkswagen Kombi.
W 2009 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem zaprezentowany został Volkswagen T5 po face liftingu.
W marcu 2011 roku podczas salonu samochodowego w Tokio zaprezentowana została koncepcyjna, elektryczna wersja Transportera, nawiązująca do spalinowego pierwowzoru z 1950 roku, nazwana Volkswagen Bulli. Auto może pokonać na jednym ładowaniu dystans do 300 km.