Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

ZIł 41047

Rozciągnięta Łada byłaby politycznie poprawna, ale ani jej stylistyka, ani charakter nie były wystarczająco okazałe. Niezbędny był zatem bardziej reprezentacyjny samochód. W efekcie radzieccy dygnitarze byli wożeni przez szofera wyjątkowo długim Ziłem 41047. Pod jego maską pracował silnik V8 z gaźnikiem. Jednostka była wyjątkowo paliwożerna, nawet jak na konstrukcję tego typu. Tak jak w przypadku większości samochodów z krajów socjalistycznych, także i limuzyna ZIŁ-a miała długi staż. Jej produkcja trwała nieprzerwanie przez 17 lat.

Więcej aut marzeń - klasyki z najwyższej półki (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego