CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.564.091.72
Średnio4.474.724.281.96
Najdrożej4.804.994.762.29

Japończyk ze Swindon - Honda Accord 1.8i (1993-97)

7 mar 16 15:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Produkowana w Japonii od 1976 roku Honda Accord dopiero po siedemnastu latach, w 5. generacji, doczekał się wersji europejskiej. Powstawała w Wlk. Brytanii

W połowie lat 90. XX wieku Honda Accord była autem marzeń wielu kierowców. Pierwsze cztery generacje pojawiały się na polskim rynku sporadycznie, z importu indywidualnego, głównie z USA. Piąta była produkowana od 1993 roku w brytyjskim Swindon.

Było to bardzo drogie auto – Accord z silnikiem 2.0 kosztował w 1995 roku w podstawowej wersji 85 000 zł, a cena „wypasionej” potrafiła sięgać 100 000 zł. Po liftingu wprowadzono mniejszy silnik 1.8/115 KM oraz... obniżono cenę do ok. 54 000 zł.

Właśnie taką wersję „Auto Świat” przetestował w marcu 1996 roku. Zmiany nie były duże, lecz raczej kosmetyczne – nowe reflektory i grill plus lepsze materiały w kabinie.

I oczywiście nowy silnik. Mniejszą pojemność wprowadzono m.in. ze względów podatkowych – na wielu rynkach auta z silnikami poniżej 2 litrów były obłożone niższym podatkiem i miały mniejsze stawki ubezpieczeniowe. Testujący Hondę Accord chwalili nowy silnik za dynamiczne przyspieszanie i elastyczność na trasie.

Co ciekawe, w połowie lat 90. motor o mocy 115 KM był uznawany w limuzynie klasy średniej za mocny, mimo że na rozpędzenie Accorda do „setki” potrzebował 11,1 s, a maksymalna prędkość auta nie przekraczała 200 km/h. Testujący chwalili dobre, sprężyste zawieszenie, precyzyjną skrzynię biegów i skuteczne hamulce.

Zaletą było też to, że w podstawowej wersji Accord miał bogate wyposażenie standardowe (wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, airbag kierowcy).

Honda Accord - prestiżowa do dziś

Piąta generacja Hondy Accord była w latach 90. XX wieku pożądanym, prestiżowym i drogim autem. Wersja 1.8/115 KM, mimo że najsłabsza, uchodziła za sportową. Zalety Accorda to trwałość i niezawodność. Kupno tego samochodu oznacza wydatek od 2000 do 5000 zł. Warto zainwestować!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~asad Użytkownik anonimowy
~asad :
No photo ~asad Użytkownik anonimowy
polecam, moja ma juz 340tkm, i dalej jako nowa! gdyby nie korozja w zyciu bym sie z nia nie rozstal...
7 mar 16 23:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Honda jak zawsze jest na najwyższy poziomie czy starsze czy też nowsze generacje zawsze im można ufać
7 mar 16 20:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~waldy Użytkownik anonimowy
~waldy :
No photo ~waldy Użytkownik anonimowy
V generacja CD7 - COUPE 2,2 bez vtec-a 150KM. Złote auto. Silnik F22B5 zadbany jest wieczny. Wielowahacz z przodu i tyłu daje ekstra prowadzenie. Brakuje tylko 6 biegu na autostradach.
7 mar 16 21:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MWAIV Użytkownik anonimowy
~MWAIV :
No photo ~MWAIV Użytkownik anonimowy
Chciałbym zwrócić uwagę że czwarte geny też były dostępne w Europie.
7 mar 16 17:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~x54 Użytkownik anonimowy
~x54 :
No photo ~x54 Użytkownik anonimowy
To już lepiej poszukać wersji 2.2 VTEC - 150KM naprawdę daje radę, nawet z automatem. Co więcej, można też utrafić takie auto z rynku krajowego. Jednakże największym problemem wszystkich aut z Swindon to rdza, szczególnie lubiąca tylne nadkola. Jak jest już na zewnątrz, to w środku nie ma reparaturki do czego przyspawać. Niestety.
Mechanicznie nic do zarzucenia - silniki trwałe, skrzynie automatyczne również. Wnętrze odporne na lata eksploatacji. Koszty (poza układem hamulcowym w 2.2) w pełni akceptowalne, nawet w ASO.
7 mar 16 15:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiuwm / Auto Świat

Japończyk ze Swindon - Honda Accord 1.8i (1993-97)

Honda Accord 5. generacji, w europejskiej wersji, z fabryki w Swindon (Wlk. Brytania). Po liftingu zmieniono reflektory i grill.

Japończyk ze Swindon - Honda Accord 1.8i (1993-97) (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiuwm / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiuwm / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiuwm / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiuwm / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego