CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.634.231.95
Średnio4.664.834.482.10
Najdrożej5.094.994.892.45

Z archiwum Auto Świata - jednobryłowe Renault Twingo

24 lut 16 18:03
Udostępnij
0
Skomentuj

Karoseria Renault Twingo bardzo przypominała opracowanego w FSM Beskida. Pojawiały się zarzuty, że Francuzi skopiowali nowatorskie polskie rozwiązanie

Gdy Renault Twingo pokazano po raz pierwszy na salonie w Genewie w 1992 roku, auto wywołało sensację. Był to bowiem pierwszy samochód z jednobryłowym nadwoziem: mocno ścięty przód w jednej płaszczyźnie z dużą szybą oraz pionowy tył – taka konstrukcja pozwoliła w aucie niewiele większym od Fiata Cinquecento wygospodarować o wiele więcej miejsca.

Bryła nadwozia i wnętrze Twingo wydają się pomysłami żywcem wziętymi z pracowni wzornictwa – tak napisał redaktor „Auto Świata” testujący ten model w lutym 1996 roku.

Stylistycznie Twingo to bardzo odważny samochód – nie tylko z powodu śmiałej bryły nadwozia. Także kokpit był niecodzienny. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia wnętrza małego „francuza” – tuż za kołem kierownicy, w miejscu, gdzie w większości aut są zegary i wskaźniki, w Twingo jest… półka. Zegary umieszczono na środku deski rozdzielczej i na panelu środkowym.

Twingo było pojazdem z obszernym wnętrzem, a jego praktyczność poprawiała przesuwana tylna kanapa – dzięki temu rozwiązaniu można było zwiększyć miejsce na kanapie (kosztem pojemności bagażnika) lub odwrotnie – powiększyć kufer, gdy z tyłu podróżowały dzieci albo kanapa była wolna. Pojemność bagażnika zmieniała się od 168 do 261 l.

Najsłabiej podczas testu Twingo wypadł silnik. Przy pojemności 1,2 litra miał moc 55 KM – w połowie lat 90. XX wieku nie była to słaba jednostka, tylko przestarzała. Jedyną zaletą starego silnika były jego małe gabaryty.

Nasza opinia

Renault Twingo: stary silnik w nowoczesnej karoserii. Jednak w przypadku youngtimerów bardziej liczą się styl i design niż rozwiązania techniczne. Dlatego kto chciałby mieć klasyka za małe pieniądze, może zainteresować się pierwszą wersją Twingo z lat 1993-2006. Jeszcze trochę ich przetrwało.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 1/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. auta marzeń lat 70. (od Opla Manty i VW Scirocco po Lamborghini Countacha LP400), Fiat 500 obchodzący swoje 60. urodziny oraz porównanie samochodów z obu stron żelaznej kurtyny.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~odwYQFkO1P0 Użytkownik anonimowy
~odwYQFkO1P0 :
No photo ~odwYQFkO1P0 Użytkownik anonimowy
Free knowledge like this doesn't just help, it promote deocmracy. Thank you.
10 maja 16 06:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Renault Twingo

Karoseria Twingo bardzo przypominała opracowanego w FSM Beskida. Pojawiały się zarzuty, że Francuzi skopiowali nowatorskie polskie rozwiązanie.

Z archiwum Auto Świata - jednobryłowe Renault Twingo (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego