Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.311.99
Średnio4.634.754.482.06
Najdrożej4.874.814.712.19

Z szopy na aukcję - Kolekcja Baillona

26 sty 15 14:03

Auta z kolekcji Rogera Bailliona 6. lutego trafią na aukcję w Paryżu. Zarośnięte mchem i skorodowane klasyki prezentują się w świetle studia fotograficznego niczym dzieła sztuki!

Udostępnij
0
Skomentuj

Ta wiadomość wstrząsnęła środowiskiem poszukiwaczy samochodowych skarbów: na północnym zachodzie Francji odkryto kolekcję kilkudziesięciu cennych klasyków. Samochody należały niegdyś do przemysłowca Rogera Baillona, który zbierał je od lat 50. W latach 70. kryzys dotknął jego interesy (m.in. produkcja ciężarówek) i zmusił do sprzedaży ok. 50 pojazdów. Baillon zostawił sobie 60 ulubionych modeli, które trzymał w posiadłości aż do śmierci 10 lat temu.

Unikatowy Talbot Lago nawet w takim stanie wyceniany jest na ok. 600 tys. euro. Unikatowy Talbot Lago nawet w takim stanie wyceniany jest na ok. 600 tys. euro. Foto: Artcurial / Artcurial

Najstarsze auta pochodzą z lat 30. Wśród nich są bardzo rzadkie modele: Ferrari 250 GT SWB California Spyder (w idealnym stanie warte dziś ok. 14 mln dol.), Facel Vega, Maserati A6G 2000 Berlinetta z nadwoziem Frua (jedno z 3 wyprodukowanych), Talboty Lago czy Hispano-Suiza H6B cabrio. Auta stały kilkadziesiąt lat w stodołach, magazynach i „pod chmurką”, znajdują się więc w różnym stanie rozkładu.

6 lutego 60 aut trafi pod młotek podczas aukcji towarzyszącej targom Retromobile w Paryżu. Na potrzeby promocji aukcji i towarzyszącej jej katalogowi wykonano w studio fotograficznym zdjęcia. Choć z jednej strony opłakany stan aut wywołuje smutek, to z drugiej – ślady, jakie zostawiła po sobie natura, mają iście artystyczny charakter. Auta można traktować jak unikatowe dzieła sztuki. Podejrzewamy, że większość nabywców pozostawi samochody w stanie obecnym i nie będzie ich restaurować.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Miko Użytkownik anonimowy
~Miko :
No photo ~Miko Użytkownik anonimowy
Szkoda że podobna kolekcja w Polsce została zniszczona
26 sty 15 21:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zZzZ Użytkownik anonimowy
~zZzZ
No photo ~zZzZ Użytkownik anonimowy
do ~Mike:
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
26 sty 15 22:20 użytkownik ~Mike napisał
Można prosić o więcej informacji?
Nie czytaj trolla.
26 sty 15 22:43
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
~Mike
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
do ~Miko:
No photo ~Miko Użytkownik anonimowy
26 sty 15 21:17 użytkownik ~Miko napisał
Szkoda że podobna kolekcja w Polsce została zniszczona
Można prosić o więcej informacji?
26 sty 15 22:20
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej