Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

Chińczycy wykupują oldtimery!

9 sie 13 12:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Samochody zabytkowe od lat były doskonałą lokatą kapitału – drożały systematycznie o 5-8 proc. rocznie. Jednak w ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost ich cen, najbardziej poszukiwane kolekcjonerskie modele drożeją o kilkanaście procent rocznie!

Rekordzistą jest Mercedes 300 SL roadster. W niemieckim cenniku Oldtimer Markt na 2013 rok wyceniany był (w stanie idealnym) na 550 tys. euro.Teraz, podczas aukcji i prywatnych transakcji osiąga cenę między 750 tys. a milion euro! I wcale nie jest to ostatnie słowo kupujących – podczas majowej aukcji RM we Włoszech roadster z 1962 roku w stanie 2+ (a więc dobrym, ale nie idealnym) sprzedany został za 1 114 400 euro!

Poprzednik roadstera – Mercedes 300 SL Gullwing (z podnoszonymi drzwiami) w ub. roku wyceniany był na 600 tys. euro i wówczas wielu fachowców z branży sądziło, że to cena przeszacowana. Nic bardziej błędnego – obecna cena Gullwinga sięga miliona euro, a specjaliści z domów aukcyjnych przewidują, że wkrótce osiągnie 1,5 miliona euro.

Te szalone ceny dotyczą nie tylko poszukiwanych modeli Mercedesów. Podczas majowego konkursu elegancji Villa d'Este Ferrari 340/375 MM Berlinetta z 1953 roku w stanie idealnym zostało wylicytowane za 9 856 000 euro! Na tej samej aukcji Ferrari 400 Superamerica z 1962 roku w stanie dobrym, ale nie idealnym poszło za 2 184 000 euro.

Na innej aukcji firmy Bonhams Aston Martin DB4 GT Bertone z 1960 roku wylicytowany został za 3 801 915 euro.

Skąd ten nagły wzrost cen? Czy nie jest to jakaś bańka spekulacyjna, która z czasem pęknie, a ceny znacząco spadną? Raczej nie.

Specjaliści wskazują na specjalną grupę klientów, którzy zainteresowali się samochodami klasycznymi. To bogaci Chińczycy, którzy jeszcze do niedawna swoje pasje motoryzacyjne realizowali kupując nowe, drogie, sportowe modele Ferrari, Lamborghini, Porsche. Teraz chcą mieć coś specjalnego, rzadkiego i drogiego.

Obowiązujące przepisy zabraniają sprowadzania do Chin aut starszych niż 10-letnie, ale od przyszłego roku mają się zmienić. I właśnie na to liczą najbogatsi Chińczycy lokując duże pieniądze w klasyczne samochody. W oczekiwaniu na zmianę przepisów zakupione oldtimery przechowują w magazynach na terenie Europy lub w USA.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Auta zabytkowe drożeją

Gullwing z Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie

Chińczycy wykupują oldtimery! (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego