CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.544.664.292.09
Najdrożej4.784.954.592.34

Zabytkowe Porsche drożeją - ceny rosną, kolekcjonerów przybywa

1 kwi 14 12:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Jeśli masz klasyczne Porsche to jesteś szczęściarzem. Auto stoi w garażu i co dnia jego wartość wzrasta. Jak bardzo? To zależy od modelu i rocznika - pierwsze modele 356 z połowy lat 50. XX wieku zdrożały w ostatnich latach grubo ponad 100 proc., a cena egzemplarzy w idealnym stanie sięga 200 tys. euro!

Moda na zabytkowe Porsche szybko się rozwija. Potwierdził to największy na świecie salon - Techno Classica organizowany w Essen pod koniec marca. Wystawiono tam do sprzedaży ok. 200 zabytkowych modeli Porsche, a już pierwszego dnia targów połowa z nich miała za szybami kartki z napisem Verkauft (sprzedany).

Moda na klasyczne Porsche winduje także ich ceny. Najdroższe są pierwsze modele 356 z lat 50. XX wieku. Kolekcjonerom nie przeszkadza wcale, że są to słabiutkie wersje z silnikami od 40 do 70 KM. Ważne, aby auto było oryginalne.

Ile zatem kosztują pierwsze modele Porsche 356? Za coupe z lat 1950-52 z silnikiem 1100 ccm o mocy 40 KM w stanie idealnym trzeba zapłacić 205 tys. euro. Ten sam model w wersji cabrio jest droższy - wyceniono go na 235 tys. euro.

Wersje coupe z lat 1952-55 z silnikami 1.3 lub 1.5 litra kosztują ok. 150 tys. euro, a wersja kabriolet - 200 tys. euro.

Wszystkie modele 356 zdrożały w ostatnich latach od 100 do 175 proc. Czy jeszcze podrożeją? To będzie zalezało od zainteresowania kolekcjonerów - przewiduję, że mogą jeszcze zdrożeć o ok. 50 tys. euro.

Modele 356 A z lat 1955-59 są nieco tańsze, można je kupić - w zależności od wersji - za 100-150 tys. euro, ale mają większy potencjał - zdrożały w ostatnich latach „tylko" o ok. 50 proc., więc ich ceny na pewno wzrosną.

A co się dzieje z następcą modelu 356, czyli z 911-tką? Ten model oferowany był od połowy lat 60. XX wieku. Niestety, w cenie poniżej 100 tys. euro trudno znaleźć egzemplarz w idealnym stanie - większość 911-tek jak spod igły kosztuje 100-120 tys. euro.

911-tki z lat 60.i 70. XX wieku w ostatnich latach zdrożały od 70 do 120 proc. Z tego wniosek, że ich ceny jeszcze pójdą w górę. W tej sytuacji warto zainwestować w egzemplarz w gorszym stanie technicznym - kupimy taki za ok. 40-60 tys. euro i możemy go odrestaurować lub używać w takim stanie w jakim jest. Obie opcje są dobre, bo za kilka lat sprzedamy nasz egzemplarz z dobrym zyskiem.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Zabytkowe Porsche drożeją - ceny rosną, kolekcjonerów przybywa

Porsche 356 C z 1961 roku. Cena 139 500 euro

Zabytkowe Porsche drożeją - ceny rosną, kolekcjonerów przybywa (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego