CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.754.402.12
Najdrożej4.894.994.852.45

Alfa Romeo 164 - lepsza niż się wydaje

3 lis 15 12:27
Udostępnij
0
Skomentuj

Alfa Romeo 164 kusi oryginalną stylistyką, dobrym prowadzeniem i… niskimi cenami

Alfa Romeo nie ma zbyt dobrej opinii. To wina korodujących nadwozi oraz szwankującej elektroniki. Na podwoziu, błotnikach oraz w miejscach, gdzie montaż wymagał nawiercania blach, może występować rdza. Korodują też progi, szczególnie z przodu przy połączeniu z płytą podłogową, a o części blacharskie trudno.

Jeśli kupować Alfę Romeo 164, to tylko w dobrym stanie blacharskim! Zawieszenie jest jednak trwalsze niż w nowszych modelach. Typowy problem? Elektryka! Psują się kontrolki i przełączniki na desce rozdzielczej. Jest to o tyle uciążliwe, że ich naprawy okazują się pracochłonne. Awaryjne bywają też łożyska kół, kompresory klimatyzacji, itp.

Łatwo o części mechaniczne

Nie ma kłopotu z kupnem elementów silnika, natomiast problemy zaczynają się, gdy trzeba zdobyć wyposażenie wnętrza, blachy lub elektronikę. Ratunkiem są tylko klubowicze, którzy jeszcze mają zapas części. Nie mamy dobrych wiadomości jeżeli chodzi o zdobycie Alfy Romeo 164. Wśród ogłoszeń w Polsce udało nam się znaleźć tylko jeden pojazd akurat z silnikiem o mocy 185 KM. Cena auta, które – przynajmniej na zdjęciach – wyglądało na zadbane to 5600 zł.

Największy wybór aut jest w Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech. Jeżeli kupować Alfę Romeo 164, to najlepiej z silnikiem 3.0 V6. Do wyboru było kilka wersji mocy (185-236 KM). Nie ma znaczenia, którą z nich wybierzemy – każda daje dużo radości podczas prowadzenia pojazdu.

Mniej godne polecenia są 2-litrowe, wolnossące odmiany (146 lub 148 KM), które z racji popularności mają wyższe ceny. Oprócz tego w ofercie była doładowana dwulitrówka o mocy 210 KM oraz niezbyt popularny diesel.

Szukając Alfy 164, warto zainteresować się modelem wyprodukowanym po 1990 roku, bo od tego czasu blachy pojazdu były w pełni ocynkowane. W przypadku Alfy 164 to wcale nie osiągi stanowią o radości z prowadzenia – najwięcej frajdy daje dopracowane sportowe zawieszenie. Sprawia ono, że auto perfekcyjnie zachowuje się w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów, a jednocześnie nastawy układu jezdnego nie są zbyt sztywne. Dzięki temu udało się zachować należyty komfort resorowania.

Sportowo, ale i komfortowo

Alfa Romeo 164 to samochód, który spodoba się nie tylko fanom włoskiego designu i sportowego charakteru, lecz także tym kierowcom, którzy cenią komfort podczas podróży. To zasługa przestronnego wnętrza i wygodnych siedzeń.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 1/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. auta marzeń lat 70. (od Opla Manty i VW Scirocco po Lamborghini Countacha LP400), Fiat 500 obchodzący swoje 60. urodziny oraz porównanie samochodów z obu stron żelaznej kurtyny.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~driver Użytkownik anonimowy
~driver :
No photo ~driver Użytkownik anonimowy
Skoro psuje się w nim w wszystko co może to jaki sens kupować auto aby tylko na nie patrzeć ?
14 lis 15 18:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Artykuł ten jest strasznie skrótowy. Nie bardzo rozumiem jednak dlaczego autor nie poleca podstawowego silnika Twin Spark. To ostatnia prawdziwa czwórka Alfa Romeo w swej najlepszej wersji. Bezpośredni potomek słynnej 1300 z pierwszej Giulietty. Napewno tańsza w eksploatacji niż oczywiście doskonały silnik 3.0 V6 i bardziej niezawodna. Z racji czysto historycznych ale i ekonomicznych jak najbardziej godna uwagi. Dziwne też, że autor nie dodał że turbodoładowany silnik 2.0 o mocy 210 KM (??? - ale niech już będzie) to jednostka V6 zresztą pochodna większej 3.0. Nie zadbana jest gwarantem problemów. A skoro autor jako kraj, z którego 164-kę warto sprowadzić podaje Włochy, to powinien wspomnieć o wersji TB (turbo benzina) czyli fiatowskim silniku 2.0 DOHC Lamprediego (czyli czwórka) z Lancii Thema, wzmocnionym ze 165 do 170 KM, który oferowano na rynku włoskim z powodów podatkowych (do czasu wprowadzenia 2.0 V6 turbo) i który stanowi z racji lepszego dostępu do części zamiennych też interesującą propozycję.
14 lut 16 19:37
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sivlan Użytkownik anonimowy
~Sivlan :
No photo ~Sivlan Użytkownik anonimowy
Żeby nie jeździć VAG'iem.
19 lis 15 00:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Alfa Romeo 164 - lepsza niż się wydaje

Kanciasta karoseria wciąż prezentuje się efektownie i skrywa przestronne wnętrze.

Alfa Romeo 164 - lepsza niż się wydaje (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego