Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo 164 - lepsza niż się wydaje

3 lis 15 12:27

Alfa Romeo 164 kusi oryginalną stylistyką, dobrym prowadzeniem i… niskimi cenami

Udostępnij
0
Skomentuj

Alfa Romeo nie ma zbyt dobrej opinii. To wina korodujących nadwozi oraz szwankującej elektroniki. Na podwoziu, błotnikach oraz w miejscach, gdzie montaż wymagał nawiercania blach, może występować rdza. Korodują też progi, szczególnie z przodu przy połączeniu z płytą podłogową, a o części blacharskie trudno.

Jeśli kupować Alfę Romeo 164, to tylko w dobrym stanie blacharskim! Zawieszenie jest jednak trwalsze niż w nowszych modelach. Typowy problem? Elektryka! Psują się kontrolki i przełączniki na desce rozdzielczej. Jest to o tyle uciążliwe, że ich naprawy okazują się pracochłonne. Awaryjne bywają też łożyska kół, kompresory klimatyzacji, itp.

Łatwo o części mechaniczne

Nie ma kłopotu z kupnem elementów silnika, natomiast problemy zaczynają się, gdy trzeba zdobyć wyposażenie wnętrza, blachy lub elektronikę. Ratunkiem są tylko klubowicze, którzy jeszcze mają zapas części. Nie mamy dobrych wiadomości jeżeli chodzi o zdobycie Alfy Romeo 164. Wśród ogłoszeń w Polsce udało nam się znaleźć tylko jeden pojazd akurat z silnikiem o mocy 185 KM. Cena auta, które – przynajmniej na zdjęciach – wyglądało na zadbane to 5600 zł.

Największy wybór aut jest w Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech. Jeżeli kupować Alfę Romeo 164, to najlepiej z silnikiem 3.0 V6. Do wyboru było kilka wersji mocy (185-236 KM). Nie ma znaczenia, którą z nich wybierzemy – każda daje dużo radości podczas prowadzenia pojazdu.

Mniej godne polecenia są 2-litrowe, wolnossące odmiany (146 lub 148 KM), które z racji popularności mają wyższe ceny. Oprócz tego w ofercie była doładowana dwulitrówka o mocy 210 KM oraz niezbyt popularny diesel.

Szukając Alfy 164, warto zainteresować się modelem wyprodukowanym po 1990 roku, bo od tego czasu blachy pojazdu były w pełni ocynkowane. W przypadku Alfy 164 to wcale nie osiągi stanowią o radości z prowadzenia – najwięcej frajdy daje dopracowane sportowe zawieszenie. Sprawia ono, że auto perfekcyjnie zachowuje się w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów, a jednocześnie nastawy układu jezdnego nie są zbyt sztywne. Dzięki temu udało się zachować należyty komfort resorowania.

Sportowo, ale i komfortowo

Alfa Romeo 164 to samochód, który spodoba się nie tylko fanom włoskiego designu i sportowego charakteru, lecz także tym kierowcom, którzy cenią komfort podczas podróży. To zasługa przestronnego wnętrza i wygodnych siedzeń.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej