Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Citroen CX Break: mistrz komfortu

21 lip 16 07:00

Citroen CX to klasyk łączący oryginalną stylistykę z praktycznym nadwoziem i wysokim komfortem, jazdy.

Udostępnij
0
Skomentuj

Dla niemieckich producentów kombi ma być po prostu praktycznym samochodem. Włosi nawet w nadwoziu tego typu postawią przede wszystkim na urodę. A co na to francuscy projektanci? Połączyli obie te cechy i w ten sposób powstał Citroën CX Break.

Wersję kombi wprowadzono do sprzedaży w 1976 roku, a zatem w dwa lata po debiucie CX-a. Samochód występował jako Break lub Familiale. W tej drugiej postaci CX miał trzy rzędy siedzeń, a maksymalnie autem mogło podróżować osiem osób!

W 1985 roku samochód został poddany liftingowi. Od tego czasu CX miał plastikowe zderzaki zamiast chromowanych, zastosowano inne lusterka oraz wprowadzone zostały inne wskaźniki – w miejsce szybkościomierza w formie lupy pojawiły się analogowe wskaźniki. Którego z nich kupić?

To zależy od tego, w jakim celu kupujemy samochód. Jeżeli chcemy mieć typowego klasyka, który ma być używany sporadycznie i jednocześnie musi cieszyć pięknym wyglądem, to polecamy CX-a pierwszej serii. Jeżeli jednak ktoś poszukuje youngtimera do jazdy na co dzień, to lepszym wyborem będzie model po liftingu – i to najlepiej z turbodoładowanym dieslem pod maską.

W tej wersji CX jest w miarę oszczędny i niezawodny. W benzyniakach kapryśny bywa osprzęt. Jednak niezależnie od rocznika pojazdu oraz wybranej jednostki napędowej można liczyć na trwałość mechaniki. Nawet wolnossący diesel o mocy 75 KM (taki jak w opisywanym aucie pochodzącym z 1985 roku) nie powinien przysparzać kłopotu.

Nie trzeba się również bać hydropneumatycznego zawieszenia. Jest tylko jeden warunek – do serwisowania tego samochodu trzeba znaleźć mechanika, który zna się na nim i nie narobi szkód podczas jego obsługi.

Mniej pochlebnie można się wyrażać o jakości wykonania. Poza tym wadą pojazdu była duża awaryjność elektryki, a przede wszystkim olbrzymia podatność na korozję. Rdza atakuje ranty drzwi, ramy okien, bagażnik oraz klapkę wlewu paliwa. Problemy będą z pewnością ze zdobyciem części zamiennych. W ASO nie ma nawet co pytać – pozostają tylko wyspecjalizowani sprzedawcy głównie z Francji.

Najwięcej kłopotów sprawia znalezienie części blacharskich, wyposażenia kabiny oraz chromów do egzemplarzy pochodzących z pierwszej serii. Zanim jednak będziemy poszukiwali części, musimy najpierw znaleźć samochód, a to będzie bardzo trudne.

Powody słabej dostępności CX-a są zasadniczo dwa. Po pierwsze, wiele z 1 170 645 wyprodukowanych aut pokonała rdza. Drugi powód to praktyczność pojazdu. Z racji tej zalety CX był wykorzystywany jako wół roboczy i wielu kierowców jeździło nim do czasu, aż auto się rozpadło.

Poszukując Citroëna CX-a, warto zainwestować więcej pieniędzy i od razu zdecydować się na egzemplarz w dobrym stanie. Okazuje się bowiem, że koszty napraw oraz części są na tyle wysokie, że odnowienie auta może być nieopłacalne.

Dane tchniczne:

Silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy. Poj. 2482 ccm. Moc 75 KM/5500 obr./min. Maksymalny mom. obrotowy 144 Nm/2000 obr./min. Napęd przedni. Skrzynia manualna 5b. Wymiary pojazdu (dł./szer./wys.) 4952/1770/1465 mm, rozstaw osi 3095 mm. Masa własna 1505 kg. 0-100 km/h w 18,0 s, prędkość maks. 151 km/h, średnie spalanie 8,6 l/100 km.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (36)

No photo
No photo ~Beniu Użytkownik anonimowy
~Beniu
No photo ~Beniu Użytkownik anonimowy
do ~do psa fan:
No photo ~do psa fan Użytkownik anonimowy
26 lip 16 22:14 użytkownik ~do psa fan napisał
Miałem c5 z zawieszeniem hydropneumatycznym, teraz mam 508 z tradycyjnym i jakoś nie narzekam.
Tylko ze serwisowania zawieszenia w Cytrynie to koszt 250 zł po 100 tys przebiegu a w Peugeocie po takim przebiegu zobaczysz bankructwo w portfelu. Mam już trzecią C5 i ta chyba zajeżdżę do końca bo za nic nie zmienię zawieszenia na sprężyny. Poprzednie dwie C5 dojeżdżały do 350000 km i je bez problemu sprzedawałem. Zero awarii i niepowtarzalny w innych samochodach luksus jazdy
27 lip 16 00:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~arf Użytkownik anonimowy
~arf :
No photo ~arf Użytkownik anonimowy
ten akurat ma "mułowaty" silnik. ja mialem to auto w wersji 2.5TD (100KM) - takie malo wysilone turbo, ale jak na poczatek lat 90-tych (wtedy go mialem) to dynamika byla naprawde dobra a zuzycie paliwa jak w wersji bez turbo
26 lip 16 15:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~psa fan Użytkownik anonimowy
~psa fan :
No photo ~psa fan Użytkownik anonimowy
Powiem tak - kto choć raz miał cytrynę z zawieszeniem hydropneumatycznym, ten już nigdy nie wróci do auta z klasycznym zawieszeniem.
26 lip 16 15:12 | ocena: 94%
Liczba głosów:34
94%
6%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~loveXM Użytkownik anonimowy
~loveXM
No photo ~loveXM Użytkownik anonimowy
do ~wjwjwj:
No photo ~wjwjwj Użytkownik anonimowy
26 lip 16 15:46 użytkownik ~wjwjwj napisał
powiem tak... skoro były takie dobre, to dlaczego praktycznie wymarły... nawet jako zabytki motoryzacji... jeżdżę po zlotach i ich nie widać....dlatego śmiem twierdzić, że francuskie to są dobre może... sery i wino...
Bo Cxami na zloty sie nie jeździ tylko do roboty. Na zloty śmiegają DSy i SMy. No ale pan to pewnie bywa na majówce BMW lub innego helmuta a nie na prawdziwych zlotach.
26 lip 16 16:16 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
~Adam69
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
do ~ehhh:
No photo ~ehhh Użytkownik anonimowy
26 lip 16 15:18 użytkownik ~ehhh napisał
mistrz komfortu z 1985... ostatnio widziałem toyote celice z 1980 w o wiele lepszym stanie i jest na pewno bardziej komfortowym samochodem
Cóż, najwyraźniej nie masz zielonego pojęcia o tym, jak komfortowym samochodem jest CX. Ten model nie ma żadnej konkurencji nawet wśród współczesnych samochodów.
26 lip 16 18:23 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
| odpowiedzi: 8
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
~andrzej
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
do ~Adam69:
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
26 lip 16 18:23 użytkownik ~Adam69 napisał
Cóż, najwyraźniej nie masz zielonego pojęcia o tym, jak komfortowym samochodem jest CX. Ten model nie ma żadnej konkurencji nawet wśród współczesnych samochodów.
co za dureń!
26 lip 16 19:42 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
~Adam69
No photo ~Adam69 Użytkownik anonimowy
do ~andrzej:
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
26 lip 16 19:42 użytkownik ~andrzej napisał
co za dureń!
Cóż, skoro nie masz pojęcia o samochodach, to niepotrzebnie się odzywałeś i jeszcze rzucając inwektywami. Bo zgadnij, kto w tym momencie wyszedł na durnia?
27 lip 16 07:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mestek Użytkownik anonimowy
~mestek
No photo ~mestek Użytkownik anonimowy
do ~psa fan:
No photo ~psa fan Użytkownik anonimowy
26 lip 16 15:12 użytkownik ~psa fan napisał
Powiem tak - kto choć raz miał cytrynę z zawieszeniem hydropneumatycznym, ten już nigdy nie wróci do auta z klasycznym zawieszeniem.
miałem i wróciłem, po tym jak zawieszenie zaczęło mieć wycieki ciągle naprawiane przez serwis
26 lip 16 19:53 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Camel Użytkownik anonimowy
~Camel
No photo ~Camel Użytkownik anonimowy
do ~psa fan:
No photo ~psa fan Użytkownik anonimowy
26 lip 16 15:12 użytkownik ~psa fan napisał
Powiem tak - kto choć raz miał cytrynę z zawieszeniem hydropneumatycznym, ten już nigdy nie wróci do auta z klasycznym zawieszeniem.
potwierdzam, nie miałem krytykowałem, teraz mam i nie zamienię na nic innego
26 lip 16 22:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~loveXM Użytkownik anonimowy
~loveXM
No photo ~loveXM Użytkownik anonimowy
do ~arf:
No photo ~arf Użytkownik anonimowy
26 lip 16 15:30 użytkownik ~arf napisał
ten akurat ma "mułowaty" silnik. ja mialem to auto w wersji 2.5TD (100KM) - takie malo wysilone turbo, ale jak na poczatek lat 90-tych (wtedy go mialem) to dynamika byla naprawde dobra a zuzycie paliwa jak w wersji bez turbo
W wersji Liftback to była najszybsza limuzyna swego czasu.
26 lip 16 16:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat / Auto Świat

Citroen CX Break

Stylistyka CX-a wcale nie wygląda archaicznie, nawet na tle aut współczesnych

Citroen CX Break: mistrz komfortu (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego