Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Mercedes 500 SL - Spalanie testowe 9,2 l/100 km

W 1991 r. litr paliwa kosztował w Niemczech 1,32 marki, dziś jest dwukrotnie droższy. Ale przecież potencjalny pierwszy właściciel SL-a i tak się nad tym nie zastanawiał. Za to inżynierowie – owszem. W katalogu z 1989 r. zachwalano ten model, że tkwi w nim technika przyszłości – marketingowcy mieli tu szczególnie na myśli układ 4 zaworów na cylinder. Ponad ćwierć wieku później „V-ósemka” nadal robi wrażenie oszczędnością i może świecić przykładem dla innych konstrukcji. Choć nasz testowy egzemplarz pochodzi z początku produkcji i został wyposażony w 4-stopniową przekładnię automatyczną (5-biegowa skrzynia pojawiła się dopiero w 1995 r.), na przejechanie 100 kilometrów wystarcza mu 9,2 l benzyny. Co ciekawe, średnie fabryczne spalanie określono na poziomie 12,9 l/100 km – różnica wynosi zatem ponad 3 l! Do tego komfortowy kabriolet swoje waży (1807 kg), a z 5 litrów pojemności wyciśnięto przyzwoite 326 KM. Trudno nie przyznać racji autorom katalogu z 1989 r...

Ile naprawdę palą klasyki? (slajd 3 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego