Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Lancia Aurelia Cabrio

Głęboko pod wodą, ok. 60 mil od wybrzeży wyspy Nantucket (Massachusetts), od 60 lat leży wrak statku Andrea Doria. -W jego luku spoczywa 50 Lancii Aurelii B24 Spider, które płynęły z Włoch do klientów w USA. Dla fanów Lancii jest to nieodżałowana strata, bo następna seria wyprodukowanych aut wyglądała już inaczej. Battista Pininfarina zaprojektował drugą wersję mniej krągle, już z nie tak purystycznym charakterem i nazwą „Convertible”. Bez dwóch zdań, nadal był to piękny samochód, ale wiecie

– legenda o morskiej katastrofie robi swoje.

Technika nowego kabrioletu pozostała jednak wyszukana: pod blachą tkwi widlasty silnik 6-cylindrowy, który swój debiut miał w limuzynie Aurelia. Przez lata jego pojemność rosła, a wyjątkowość tego motoru polegała na aluminiowym odlewie bloku i głowicy. Żaden inny producent nie odważył się wówczas na taką konstrukcję w tej klasie aut i na taką skalę.

Powstało zaledwie 521 egzemplarzy Lancii Aurelii Convertible, a to czyni ją jednym z najbardziej pożądanych klasyków tej marki. Odzwierciedlają to oczywiście ceny: od 2012 r. wartość wzrosła ponaddwukrotnie i oscyluje wokół 340 000 euro!

Lancia - marka, która staje się historią (slajd 3 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego