CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.564.091.72
Średnio4.474.724.281.96
Najdrożej4.804.994.762.29

Retromobile 2015: spacer po halach

5 lut 15 16:29
Udostępnij
0
Skomentuj

Tegoroczne Retromobile to już 40. edycja tego świeta miłośników klasycznej motoryzacji

Od 4 do 8 lutego w Paryżu trwają targi Retromobile. Ponad 450 wystawców przedstawia się na powierzchni 46 tys. m2. W hali nr 1 Porte de Versailles Exhibition Centre znalazło się ponad 500 aut. Specjalna ekspozycja, w odddzielnej hali, została poświęcona prezentacji aut „znalezionych w szopie”. Auta z kolekcji Rogera Baillona z zachodniej Francji zostały odkryte 2 lata temu, a teraz, podczas Retromobile 2015, można je kupić na licytacji. Ceny wywoławcze od 800 euro do 12,5 mln euro (za Ferrari należące kiedyś do Allana Delona).

Od 4 do 8 lutego w Paryżu trwają targi Retromobile. Ponad 450 wystawców przedstawia się na powierzchni 46 tys. m2

Jak zwykle na tej imprezie dominują firmy francuskie. Na stanowisku Citroena obchodzone jest 60-lecie modelu DS. Dzięki zaangażowaniu kolekcjonerów udało się zgromadzić na wystawie kilka wyjątkowych modeli. Są to m.in.: DS 19 z 1959 roku; DS 21 Cabriolet z 1968 roku, wyposażony w sterowaną hydraulicznie skrzynię biegów; luksusowy model DS 20 Pallas z 1973 roku z silnikiem o pojemności 2 litrów oraz SM w wersji Coupé z 1971 roku, który należał do Jego Wysokości Króla Maroka Hassana II. Auto w kolorze piaskowym zwraca uwagę specjalnymi tablicami rejestracyjnymi, tapicerką z naturalnej skóry, klimatyzacją, radioodbiornikiem hi-fi Continental Edison, barwionymi szybami i światłami przeciwmgielnymi. Samochód jest napędzany silnikiem V6 Maserati. U Citroena nie zabrakło także pięknych 2 CV oraz Mehari, dla których tłem były najnowsze auta Citroena, m.in. C4 Cactus.

W Renault można też zobaczyć nowoczesność z wczoraj, czyli koncepcyjnego Scenica, który z autem seryjnym ma niewiele wspólnego

Znajdujące się obok stanowisko Renault jest zdominonwane przez model R16, który w tym roku obchodzi 50-lecie. Debiutujący w 1965 roku samochód był pierwszym produkowanym seryjnie hatchbackiem. Oprócz hatchbacków Renault zaprezentowało znacznie rzadszą wersję coupe oraz samochód w kompletacji na Stany Zjednoczone.

Paryska impreza potrwa do niedzieli 9 lutego, do godz. 17. Organizatorzy zakładają, że odwiedzi ją ponad 100 tys. osób.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
~mechanik :
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
Te auta miały duszę. Były obliczone na lata bezawaryjnej eksploatacji. Dziś produkuje się buble rozlatujące się po 100 tys. km z elektroniką zaprogramowaną na awarię (tzw. planowe postarzanie).
8 lut 15 09:01 | ocena: 80%
Liczba głosów:20
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
~jurek :
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
Pouczające: dowiedziałem się, że Paryż leży nad Tamizą, protoplasta Lancii to "Autobinachi" oraz że R5 Alpine to Turbo, bo taka jest naklejka. Wstyd redakcjo, wielki wstyd. A pojazdy? - wspaniałe.
8 lut 15 09:52 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Observateur Użytkownik anonimowy
~Observateur :
No photo ~Observateur Użytkownik anonimowy
Byly czasy, ze auta mialy tzw linie. Kazde inne ! 5-letnie dziecko rozpoznawalo marki na odleglosc. A dzisiaj... ?
8 lut 15 13:11 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
~jurek
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
do ~gość:
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
8 lut 15 09:57 użytkownik ~gość napisał
renault r-5 niekoniecznie było alpine.....alpine to tuner i robił różne wersje renówek, sam też się kusił na starzanie własnych konstrukcji. a r-5 było w dwóch wersjach turbo : małe i dużej. tylko już w małej trzeba było podwójnie wysprzęglać i wbijało w
Ja widziałem ten wóz /R5 Alpine/ w muzeum. Bajer. Silnik w miejscu tylnej kanapy, 1400, ale moc niewiarygodna, napęd na tył. Była również inna Alpina- najpiękniejszy samochód wszechczasów, bodajże A100 lub 110. Tą rdwidywałem na rajdach w końcu lat sześćdziesiątych uw. Budowana na podstawie Gordini. Pozdrawiam..
8 lut 15 14:07 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
~gość
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
do ~jurek:
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
8 lut 15 09:52 użytkownik ~jurek napisał
Pouczające: dowiedziałem się, że Paryż leży nad Tamizą, protoplasta Lancii to "Autobinachi" oraz że R5 Alpine to Turbo, bo taka jest naklejka. Wstyd redakcjo, wielki wstyd. A pojazdy? - wspaniałe.
renault r-5 niekoniecznie było alpine.....alpine to tuner i robił różne wersje renówek, sam też się kusił na starzanie własnych konstrukcji. a r-5 było w dwóch wersjach turbo : małe i dużej. tylko już w małej trzeba było podwójnie wysprzęglać i wbijało w fotele tego lekkiego samochodziku!
8 lut 15 09:57 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
DS 19 - cacuszko, może miało swoje niedociągnięcia, ale stylistycznie moim zdaniem jest najładniejszym samochodem
8 lut 15 12:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~autmomotbiliści Użytkownik anonimowy
~autmomotbiliści :
No photo ~autmomotbiliści Użytkownik anonimowy
Łza się w oku kręci. Nie chce się patrzec na to współczesne badziewie. Każdy taki sam?
8 lut 15 13:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darwin Użytkownik anonimowy
~Darwin
No photo ~Darwin Użytkownik anonimowy
do ~adsada:
No photo ~adsada Użytkownik anonimowy
8 lut 15 11:37 użytkownik ~adsada napisał
Wiele bym dał z takiego DS'a
Zaplac mi milion dolcow i mozesz miec
8 lut 15 18:06
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ze-ze Użytkownik anonimowy
~ze-ze :
No photo ~ze-ze Użytkownik anonimowy
E to mamy jeszcze rok czasu na oglądanie tych wspaniałych aut .. zamknięcie imprezy w niedzielę 9 lutego o godz. 17-ej
8 lut 15 16:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~i tyle Użytkownik anonimowy
~i tyle :
No photo ~i tyle Użytkownik anonimowy
AUTOBIANCHI a nie "Autobinachi" - "redaktorku
8 lut 15 12:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Piotr Burchard / Auto Świat

Citroen DS 20 Palace 1973

Karoseria w tonacji beżu Tholonet, przyciemnianymi szybami i otwieranym dachem. Samochód posiada 4-przełożeniową, synchronizowaną, sterowaną hydraulicznie skrzynię biegów oraz silnik o pojemności 1985 cm3

Retromobile 2015: spacer po halach (slajd 1 z 29)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego