CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.433.881.63
Średnio4.324.594.081.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Volvo 240 - prawdziwy twardziel na lata

11 sty, 17:59
Udostępnij
0
Skomentuj

Volvo 240 przez wiele lat było ulubionym samochodem Szwedów. Cenili je także Amerykanie, uznali oni nawet ten model za najbezpieczniejsze auto na rynku. Przedstawiamy specjalną wersję Family Edition

W listopadzie 1967 roku Volvo pokazało nowe duże kombi o oznaczeniu „145”. Był to jednocześnie następca modelu Amazon. Za stylistykę odpowiadał Jan Wilsgaard. Wraz z tym modelem rozpoczęła się nowa era designu samochodów Volvo. W wyniku jednego z liftingów w 1974 roku nazwę serii zmieniono na „240”.

W 1981 roku auto otrzymało większe tylne światła, inne reflektory i mniejsze zderzaki. Aż do zakończenia produkcji w 1993 roku samochód zmienił się tylko w minimalnym stopniu. Wcześniej, w 1991 roku, z oferty zniknął mniej popularny sedan, a rok później – z racji niespełniania norm emisji spalin – zrezygnowano z silnika Diesla. Na zakończenie produkcji auto występowało na niektórych rynkach w specjalnych edycjach. Limitowany model był świetną propozycją dla tradycjonalistów oraz łowców okazji, bo Volvo sprzedawało go z wysokimi rabatami.

„Family Edition” to świetna nazwa dla dużego kombi z pojemnym bagażnikiem. Jest jednak jeszcze jedna cecha – nie tylko walory transportowe – która uprawomocnia to określenie. To postrzeganie auta przez dzieci. Wszystkie pociechy, których rodzice mieli okazję jeździć Volvo 240, były zakochane w tym samochodzie.

W Volvo 240 prosta jest nie tylko stylistyka, lecz także obsługa. Powody do zadowolenia daje sposób obsługi urządzeń pokładowych. Wszystkie przełączniki mogą być używane w czasie skandynawskiej zimy także wtedy, gdy na rękach tkwią grube rękawice. W dodatku regulatory są tak intuicyjne, że instrukcję ich używania zrozumie każdy. Volvo 240 to trwałe auto, ale...

Rdza interesuje się również szwedzką stalą. Można ją znaleźć na końcówkach progów, nadkolach, rantach drzwi, we wgłębieniu na koło zapasowe oraz pod plastikowymi listwami. Problemy występują przede wszystkim w egzemplarzach sprzed 1986 roku. Są też elementy, po których można poznać, że pod koniec produkcji model 240 został zdegradowany do taniej alternatywy. Późniejsza skrzynia M47 nie była tak trwała, jak wcześniejsze przekładnie z nadbiegiem. Jeżeli samochód często holował przyczepy, to po mniej więcej 300 tys. km mógł się skończyć jego żywot.

Z tymi niedomaganiami kontrastują niemal niezniszczalne silniki. Najczęściej występuje jednostka B230F, którą łatwo można było tak przerobić, żeby spełniała normę Euro 2. Wersji B200F brakuje nieco dynamiki. W obu przypadkach do napędu wałka rozrządu wykorzystano pasek zębaty, który musi być wymieniany co 80 tys. km.

Kierowców mogą zaskakiwać grubiańskie maniery silnika Diesla – drgania i głośna praca. Komfort nie należy do mocnych stron Volvo 240. Samochód nie wybiera najsubtelniej nierówności, a sztywna oś sprawia, że nieobciążony pojazd buja się na wybojach.

Volvo 240 - naszym zdaniem

Bardziej okazyjnie można kupić sedana. Za 4-drzwiową wersją często przemawia znacznie lepszy zazwyczaj stan techniczny. Odbudowa auta może być nieopłacalna, bo wychodzi zbyt drogo w stosunku do zadbanych egzemplarzy.

Samochód jest wyjątkowo trwały, więc przebiegi rzędu 400 czy nawet 600 tys. km nie są wcale rzadkością. Podczas użytkowania nie powinno być większych problemów, pod warunkiem że poprzedni właściciel dbał o stan techniczny.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~Fan Volvo z Kutna Użytkownik anonimowy
~Fan Volvo z Kutna :
No photo ~Fan Volvo z Kutna Użytkownik anonimowy
Witam. Jestem posiadaczem tego solidnego modelu od blisko 10 lat (1992 rocznik). Potwierdzam jego solidność i bezawaryjność. Mój model to 2,4D sześć cylindrów, kombi, ciemny grafit. Jazda nim to spora przyjemność. Posiada bardzo dobre wspomaganie układu kierowniczego oraz mały jak na gabaryty, promień skrętu. Bardzo wygodne fotele i kanapa (jak wersalka) :) Blacha rzeczywiście szwedzka i gruba ocynkowana. Korozja jest ale taka jak w 5 letnim współczesnym samochodzie. Klekot silnika przypomina mi pracę silników w autobusach "ogórkach" z lat 70-80-tych. Nie jest zbyt uciążliwy. Chciałem go zatrzymać i zarejestrować w tym roku jako zabytek ale to trzeci samochód w rodzinie i jednak będę go sprzedawał za rozsądne pieniądze (3500zł) ale najchętniej fanowi Volvo, żeby doprowadził go perfekcyjnego stanu i utrzymał przy życiu...
Pozdrawiam
11 sty 20:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xc Użytkownik anonimowy
~xc :
No photo ~xc Użytkownik anonimowy
Miałem takie volvo i owszem, niezłe auto ale w 2017 roku, znaleźć egzemplarz, który nie wymaga nakładu finansowego, graniczy z cudem
11 sty 18:50 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Super youngtimer. Taki brzydki ze aż ładny. Posiadam już jeden youngtimer - Mercedes 560sec ale ten Volvo może tez kupię w przyszłości
11 sty 23:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~saavo Użytkownik anonimowy
~saavo :
No photo ~saavo Użytkownik anonimowy
debecki frajer polski zapomnial designy liftingi do szkoly deklu
11 sty 23:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stary Grzyb Użytkownik anonimowy
~Stary Grzyb
No photo ~Stary Grzyb Użytkownik anonimowy
do ~Fan Volvo z Kutna:
No photo ~Fan Volvo z Kutna Użytkownik anonimowy
11 sty 20:54 użytkownik ~Fan Volvo z Kutna napisał
Witam. Jestem posiadaczem tego solidnego modelu od blisko 10 lat (1992 rocznik). Potwierdzam jego solidność i bezawaryjność. Mój model to 2,4D sześć cylindrów, kombi, ciemny grafit. Jazda nim to spora przyjemność. Posiada bardzo dobre wspomaganie układu k
Żeby nie ten diesel...

Pozdrawiam.
11 sty 21:25 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Do "Fan volvo z Kutna" Użytkownik anonimowy
~Do "Fan volvo z Kutna" :
No photo ~Do "Fan volvo z Kutna" Użytkownik anonimowy
Chciałbym odkupić Twój samochód , mój numer
+447722939247
14 sty 21:25
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fan Volvo z Kutna Użytkownik anonimowy
~Fan Volvo z Kutna
No photo ~Fan Volvo z Kutna Użytkownik anonimowy
do ~Paweeł:
No photo ~Paweeł Użytkownik anonimowy
11 sty 21:36 użytkownik ~Paweeł napisał
Fajnie Volvo gdzie i kiedy ogłoszenie?
692622733
12 sty 22:29
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fan Volvo z Kutna Użytkownik anonimowy
~Fan Volvo z Kutna
No photo ~Fan Volvo z Kutna Użytkownik anonimowy
do ~sao:
No photo ~sao Użytkownik anonimowy
12 sty 20:25 użytkownik ~sao napisał
Właśnie w tym dieslu pękąją głowice, mi pękła.
Witaj, moja jeszcze nie pękła. Samochód ściągnięty z Niemiec. Na dokumentach miał około 230tyś. km. Po kilku latach zaczął się problem z odpalaniem więc zrobiłem wymianę pierścieni, uszczelki pod głowicą i pełny remont głowicy. Teraz pali na dotyk. Ma zaskakująco małe spalanie w trasie około 6 litrów/100km do 100km/h. I ten dźwięk :)
Pozdrawiam
12 sty 20:58
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sao Użytkownik anonimowy
~sao
No photo ~sao Użytkownik anonimowy
do ~Stary Grzyb:
No photo ~Stary Grzyb Użytkownik anonimowy
11 sty 21:25 użytkownik ~Stary Grzyb napisał
Żeby nie ten diesel...

Pozdrawiam.
Właśnie w tym dieslu pękąją głowice, mi pękła.
12 sty 20:25
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~... Użytkownik anonimowy
~...
No photo ~... Użytkownik anonimowy
do ~zyxyryxy:
No photo ~zyxyryxy Użytkownik anonimowy
11 sty 20:28 użytkownik ~zyxyryxy napisał
Są inne Volva
nie wsiadłabym bo ich posiadacze jeżdżą jak szaleni bo policja im w zębach prawko przynosi
12 sty 01:46
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Volvo 240 - prawdziwy twardziel na lata

Volvo 240 przez wiele lat było ulubionym samochodem Szwedów. Cenili je także Amerykanie, uznali oni nawet ten model za najbezpieczniejsze auto na rynku. Przedstawiamy specjalną wersję Family Edition.

Volvo 240 - prawdziwy twardziel na lata (slajd 1 z 19)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego