CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.433.881.63
Średnio4.324.594.081.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Jensen Interceptor III - nieporównywalnie mocny

8 lut, 14:42
Udostępnij
0
Skomentuj

7,2 l pojemności, 8 cylindrów, do tego zawieszenie tak archaiczne, jak mechanizm średniowiecznego mostu zwodzonego. Jensen Interceptor III gra rolę nieokrzesanego brutala

Najlepszy dźwięk silnika, najlepsze wrażenie przestronności, najwygodniejsze fotele z przodu, najlepsza charakterystyka silnika – to, co brzmi niczym wycinki z folderu reklamowego Jensena, to w rzeczywistości zapiski jednego z kierowców testujących ten model.

Ten sportowy „brytyjczyk” pochodzi z niewielkiej manufaktury w West Bromwich pod Birmingham, gdzie firma działała w latach 1934-76. Model Interceptor III został zaprezentowany w Londynie w 1971 roku na Earls Court Motorshow. Wówczas od ponad roku w firmie rządził Kjell Qvale – amerykański sprzedawca aut, który właśnie w Ameryce upatrywał największych szans na sukces potężnego coupé. Imponująca karoseria Superleggera, zaprojektowana dla włoskiej firmy Touring, ale produkowana przez Vignale i Jensena, oraz potężny silnik V8 pod maską to kombinacja, która miała trafić w gusta klientów zza oceanu.

Nasz czerwony testowy Interceptor III z kierownicą po prawej stronie to jeden z 3432 egzemplarzy tego modelu. Jego nazwa (Interceptor to po polsku myśliwiec przechwytujący, tak też są w USA nazywane samochody pościgowe policji) doskonale pasuje do wnętrza z deską rozdzielczą z mnóstwem zegarów.

Kierowca, który uruchamia ukryty pod maską wielki silnik V8 (konstrukcja Chryslera), powinien przygotowywać się do startu, a nie do zwykłego włączenia się do ruchu. Ready to take-off? Przekładnia kierownicza – na szczęście wyposażona we wspomaganie – pracuje poprawnie, hamulce są mocne. Poczwórny gaźnik Cartera dostarcza do komór spalania benzynę w ilościach hurtowych, uzyskanie zużycia paliwa wyraźnie powyżej 20 l/100 km nie wymaga wcale przesadnie szybkiej jazdy.

Ale jeśli kierowca wciśnie gaz głębiej w podłogę, auto naprawdę żwawo przyspiesza, 8,6 s od zera do 100 km/h to jak na tamte czasy niezły wynik, szczególnie że Jensen na pusto waży 1,8 tony! Prędkość maksymalna tego potwora to 220 km/h. Tak cudownie nierozsądna może być jazda samochodem! Interceptor pozostaje jednak w cieniu swojego starszego brata, modelu FF, pierwszego nieterenowego auta z napędem 4x4 i ABS-em.

Jensen Interceptor III - nasza opinia

W porównaniu z technologicznie zaawansowanym Citroenem SM, Interceptor wypada niczym malt whisky przy francuskim szampanie. Konserwatywne amerykańskie rozwiązania techniczne opakowane w zaprojektowaną przez Włochów karoserię to mieszanka, która ma swój urok.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Jensen Interceptor III - nieporównywalnie mocny

7,2 l pojemności, 8 cylindrów, do tego zawieszenie tak archaiczne, jak mechanizm średniowiecznego mostu zwodzonego. Jensen Interceptor III gra rolę nieokrzesanego brutala.

Jensen Interceptor III - nieporównywalnie mocny (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego