Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Turystyczna kombinacja - Wartburg 353 Tourist

24 lis 15 16:13

Wartburg 353 Tourist - klasyk rodem z NRD nie jest może urodziwy, ale na pewno bardzo praktyczny oraz wyjątkow o poszukiwany

Udostępnij
0
Skomentuj

Tram, tram, tram, traaam – dwusuwowy silnik wyje przeraźliwie po dodaniu gazu, ale samochód całkiem swobodnie przyspiesza, zostawiając za sobą chmurę niebieskiego dymu. Jednak pomimo niezłej dynamiki szybka jazda nie była żywiołem Wartburga 353. Miękkie zawieszenie w połączeniu z wysoko położonym środkiem ciężkości przyczyniało się do silnych przechyłów na zakrętach.

Poza tym przeciwko szybkiej jeździe przemawiał kiepski układ hamulcowy. Po mocnym wciśnięciu pedału blokowały się tylne koła i… samochód stawał bokiem. No i jeszcze jedno – brak stref zgniotu (nadwozie na solidnej ramie) sprawia, że Wartburgiem lepiej się nie rozbijać.

Jednak to wszystko nie miało znaczenia dla kierowców z byłego bloku wschodniego. Ważniejsze było to, że w ogóle udało się zdobyć Wartburga. Jeszcze więcej szczęścia mieli ci, którym w przydziale przypadła wersja kombi… o, przepraszam, Tourist. Takim samochodem można było bez trudu zabrać całą rodzinę wraz z dużym bagażem. Jeśli złożyło się tylną kanapę, to przestrzeń ładunkowa miała imponującą długość dwóch metrów.

Wartburg 353 Tourist - rama solidna, ale za krótka

Samochód był zbudowany na ramie, a zatem problemu nie stanowiła także jazda po wertepach. Tyle tylko, że ta solidna rama kończyła się przy tylnej osi. Dlatego dzisiaj, gdy poszukujemy Wartburga 353 Tourist, trzeba koniecznie sprawdzić, czy za tylnymi drzwiami nadwozie nie jest załamane.

Częste przeładowywanie kufra w połączeniu z kolejnymi właścicielami, którzy coraz mniej dbali o samochód, a także korozja zrobiły swoje. Jest to o tyle ważne, że remont tego elementu będzie skomplikowany i problematyczny. Lepiej jest z naprawą elementów blacharskich czy dostępem do silnika. To dlatego, że przednie i tylne błotniki oraz grill wraz z reflektorami są odkręcane.

I całe szczęście, bo jednostka napędowa nie należała do trwałych. Problem stanowiły przede wszystkim zacierające się łożyska korbowodów oraz wału korbowego. Naprawa tego podzespołu nie była wprawdzie przesadnie skomplikowana, ale trzeba było się liczyć z tym, że po jej dokonaniu można było przejechać około 40-50 tys. km i ponownie trzeba było rozebrać auto i reperować ten element.

Nie zapominajmy również, że mamy do czynienia z dwusuwowym silnikiem, a to oznacza konieczność dolewania oleju do zbiornika paliwa. Jego dozowanie nie było łatwe: za mało – wał nie był dostatecznie smarowany i mógł się przedwcześnie zatrzeć, za dużo – za samochodem pojawiały się wspomniane kłęby błękitnego dymu.

Wartburg 353 Tourist - mało aut wśród ogłoszeń

Obecnie kupno ładnego Tourista nie będzie łatwe. Wśrod ogłoszeń znaleźliśmy kilka samochodów i tylko jedno kombi. W dodatku był to egzemplarz z 1985 roku ze zmienionym przodem. Warto zainteresować się rynkiem w Czechach lub w Niemczech, ale tam może być już drogo. Zdobycie części zamiennych nie powinno być kłopotliwe. O ile jednak do niedawna ich ceny były przystępne, to w ostatnim czasie wzrosły.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Turystyczna kombinacja - Wartburg 353 Tourist

Klasyk rodem z NRD nie jest może urodziwy, ale na pewno bardzo praktyczny oraz wyjątkow o poszukiwany.

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Turystyczna kombinacja - Wartburg 353 Tourist (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego